Барацьба з карупцыяй у Рэспубліцы Беларусь з'яўляецца найважнейшай дзяржаўнай задачай.
Базавым дакументам, на аснове якога арганізуецца антыкарупцыйная дзейнасць у нашай краіне, з'яўляецца Закон Рэспублікі Беларусь "Аб барацьбе з карупцыяй".
Карупцыя лічыцца важнай грамадска-палітычнай праблемай, якая зніжае тэмпы эканамічнага росту. Злачынствы, якія ўчыняюцца службовымі асобамі, і асабліва з карупцыйнай накіраванасцю, прычыняюць істотную шкоду аўтарытэту дзяржаўнай улады, перашкаджаюць нармальнаму функцыянаванню органаў дзяржаўнай улады і кіравання, а таксама апарата кіравання іншых органаў і арганізацый незалежна ад форм уласнасці, падрываюць давер грамадзян да ўладных структур. p>
У Рэспубліцы Беларусь сфарміравана прынцыповая пазіцыя дзяржавы па супрацьдзеянні карупцыі і яе злачынным праявам.
Згодна з артыкулам 1 Закона Рэспублікі Беларусь «Аб барацьбе з карупцыяй» карупцыя – наўмыснае выкарыстанне дзяржаўнай службовай або прыраўнаванай да яе асобай або замежнай службовай асобай свайго службовага становішча і звязаных з ёй магчымасцей у мэтах супрацьпраўнага атрымання маёмасці або іншай выгады ў выглядзе працы, паслугі, заступніцтва, абяцанні перавагі для сябе або для трэціх асоб, а таксама подкуп дзяржаўнай службовай або прыраўнаванай да яе асобы або замежнай службовай асобы шляхам прадастаўлення ім маёмасці або іншай выгады ў выглядзе работы, паслугі, заступніцтва, абяцанні перавагі для іх або для трэціх асоб. з тым, каб гэтая дзяржаўная службовая або прыраўнаваная да яе асоба або замежная службовая асоба здзейснілі дзеянні або ўстрымаліся ад іх здзяйснення пры выкананні сваіх службовых (працоўных) абавязкаў, а таксама здзяйсненне ўказаных дзеянняў ад імя або ў інтарэсах юрыдычнай асобы, у тым ліку замежнай.
У адпаведнасці з артыкулам 16 Закона Рэспублікі Беларусь «Аб барацьбе карупцыяй» дзяржаўная службовая асоба, асоба, якая прэтэндуе на займанне пасады дзяржаўнай службовай асобы, у мэтах недапушчэння дзеянняў, якія могуць прывесці да выкарыстання імі свайго службовага становішча і звязаных з ім магчымасцей і заснаванага на ім аўтарытэту ў асабістых, групавых і іншых пазаслужбовых інтарэсах, даюць абавязацельства па выкананні абмежаванняў, устаноўленых артыкуламі 17 - 20 вышэйназванага Закона, і ставяцца ў вядомасць аб прававых наступствах невыканання такога абавязацельства.
Абавязацельства дзяржаўнай службовай асобы, асобы, якая прэтэндуе на займанне пасады дзяржаўнай службовай асобы, афармляецца ў пісьмовай форме кадравай службай адпаведнага дзяржаўнага органа, іншай арганізацыі. Не падпісанне такога абавязацельства цягне за сабой адмову ў рэгістрацыі ў якасці кандыдата на пасаду дзяржаўнай службовай асобы, у назначэнні на пасаду дзяржаўнай службовай асобы або вызваленне дзяржаўнай службовай асобы ад займаемай пасады ў парадку, устаноўленым заканадаўчымі актамі.
Службовыя асобы кадравай службы адпаведнага дзяржаўнага органа, іншай арганізацыі за невыкананне ўскладзеных на іх службовых абавязкаў па афармленні пісьмовага абавязацельства дзяржаўнай службовай асобы, асобы, якая прэтэндуе на займанне пасады дзяржаўнай службовай асобы, або несвоечасовае азнаямленне дзяржаўных службовых асоб з патрабаваннямі, што не прад'яўляюцца да іх патрабаваннямі дысцыплінарную адказнасць у парадку, устаноўленым заканадаўчымі актамі.
Закон Рэспублікі Беларусь ад 30.12.2022 № 232- 3 “Аб змене законаў па пытаннях барацьбы з карупцыяй”
Каментары да Закона Рэспублікі Беларусь “Аб барацьбе з карупцыяй”
Закон Рэспублікі Беларусь ад 15 ліпеня 2015 г. № 305 Аб барацьбе з карупцыяй”