Музейная экспазіцыя «Баявая слава партызанскай брыгады імя Шчорса» - цэнтр грамадзянска-патрыятычнага выхавання
У працы каледжа адной з галоўных задач з'яўляецца выхаванне маладога пакалення, а найважнейшы складнік працэсу выхавання – фармаванне і развіццё патрыятычных і грамадзянскіх якасцяў асобы. Без наяўнасці гэтага кампанента нельга казаць аб выхаванні па-сучаснасці гарманічнай асобы.
Музей баявой і працоўнай славы ўстановы адукацыі, з'яўляючыся часткай адкрытай адукацыйнай прасторы, закліканы быць каардынатарам патрыятычнай, маральна-духоўнай дзейнасці адукацыйнай установы, якая злучае ніткай паміж каледжам і іншымі ўстановамі культуры, грамадскімі арганізацыямі.
Музейная экспазіцыя «Баявая слава партызанскай брыгады імя Шчорса», якая размешчана ў дзвюх залах, агульнай плошчай 74.3 кв. метра, прадстаўляе матэрыялы і экспанаты, якія расказваюць пра гераічнае мінулае беларускага народа ў гады Вялікай Айчыннай вайны. Фарміраванне брыгады пачата ў лютым 1943 года. Камандзір брыгады С.С.Ключнік, камісар І.Б.Леванкоў, начальнік штаба А.С.Шрубка. Да лістапада 1943 года група партызан - атрад імя Шчорса. Да сакавіка 1944 года створана яшчэ 7 атрадаў: "Перамога", імя Мікаяна, імя Калініна, імя Чапаева, імя Ракасоўскага, імя Шчарбакова, імя Каліноўскага.
Брыгада вяла баявыя дзеянні ў Мінскім, Заслаўскім, Маладзечанскім, Дзяржынскім раёнах. Толькі ў лютым - ліпені 1944 года партызанамі падарвана 23 эшалоны, праведзена 60 абарончых, адкрытых і засадных баёў. Знішчана каля 100 аўтамашын.
Музейная экспазіцыя «Баявая слава партызанскай брыгады імя Шчорса» размяшчаецца ў дзвюх залах, агульнай плошчай 73,4 квадратных метра. Колькасць экспанатаў: выкладзена для агляду - 631 экспанат; знаходзяцца ў запасніку - 90 экспанатаў.
Музейная экспазіцыя «Баявая слава партызанскай брыгады імя Шчорса» валодае не толькі вялікімі магчымасцямі для выхавання грамадзянскасці і патрыятызму, разумення гераізму савецкіх воінаў і грамадзянскага насельніцтва, але і адкрываюць новае поле дзейнасці для педагогаў у пытаннях станаўлення і развіцця асобы навучэнца, спрыяе фармаванню у моладзі грамадскай актыўнасці, выхаванню пачуцця гонару і павагі да гераічнага мінулага сваёй краіны.
Змест культурна-асветніцкай работы музейнай экспазіцыі «Баявая слава партызанскай брыгады імя Шчорса» ўстановы адукацыі «Навапольскі дзяржаўны аграрна-эканамічны каледж»
1. Арганізацыя культурна-асветніцкай работы |
1.1. Сцвярджэнне рады культурна-асветніцкай працы
1.2. Знаёмства з абавязкамі членаў сектараў
1.3. Планаванне культурна-асветніцкай працы
2. Напрамкі:
• данясенне інфармацыі,
• навучанне,
• развіццё творчых пачаткаў,
• развіццё камунікатыўных здольнасцяў і лідэрскіх якасцяў.
3. Асноўныя формы работы музейнай экспазіцыі:
• папаўненне фондаў музейнай экспазіцыі шляхам арганізацыі пошукавай дзейнасці і паходаў; наладжвання перапіскі і асабістых кантактаў з рознымі арганізацыямі і асобамі; устанаўленне сувязі з іншымі дзяржаўнымі і музеямі ўстаноў адукацыі;
• вывучэнне сабранага матэрыялу, яго ўлік і захоўванне;
• стварэнне і захоўванне экспазіцый, стацыянарных і перасоўных выставак;
• правядзенне экскурсій для навучэнцаў, выкладчыкаў , бацькоў, ветэранаў, работнікаў прадпрыемстваў і ўстаноў;
• падрыхтоўка дакументаў да прысваення статусу музея ўстановы адукацыі;
• выкарыстанне музейных матэрыялаў у навучальным працэсе.
4. Дзейнасць сектараў рады культурна-асветніцкай працы
4.1. Фондавы сектар
◦ Вядзенне ўліковай дакументацыі (верасень-жнівень):
• галоўнай інвентарнай кнігі;
• кнігі ўліку навукова – дапаможных матэрыялаў;
• захаванне рэжыму захоўвання экспанатаў (на працягу года );
• праца па складанні каталогаў экспанатаў у тым ліку і электроннай базы дадзеных (на працягу года);
• складанне карт, картасхем, макетаў, муляжоў (па неабходнасці);
• афармленне статыстычных дадзеных (па неабходнасці);
• бытавая рэстаўрацыя экспанатаў (па неабходнасці).
4.2. Сектар экскурсаводаў
◦ Заняткі па вывучэнні методыкі правядзення экскурсій (верасень)
◦ Распрацоўка і правядзенне заняткаў у рамках праекта «Роўны навучае роўнага» (верасень)
◦ Збор і класіфікацыя матэрыялаў «Віртуальная экспазіцыя» (верасень-жнівень )
◦ Правядзенне экскурсій (пятніца, штотыдзень)
4.3. Сектар пошукавай працы
• Арганізацыя і правядзенне заняткаў па вывучэнні методыкі пошуку і збору матэрыялаў аб гістарычных падзеях ваенных гадоў, помніках гісторыі, запісаў успамінаў і апавяданняў ветэранаў Вялікай Айчыннай ваяры, іх сваякоў (верасень-чэрвень)
• Працягнуць працу па зборы матэрыялаў па тэмах:
• «Баявая слава партызанскай брыгады імя Шчорса» (верасень-чэрвень);
• «Дзеці і вайна» (верасень-чэрвень).
• Распрацоўка маршрутаў паходаў па месцах баявой славы партызанскай брыгады імя Шчорса (красавік).
4.4. Сектар масава-асветніцкай дзейнасці
• Распрацоўка плана правядзення мерапрыемстваў па грамадзянска-патрыятычным выхаванні, выставак, лекцый, экскурсій, сустрэч з цікавымі людзьмі, заняткаў аб'яднання па інтарэсах «Музейны калейдаскоп» (верасень)
• Падрыхтоўка і правядзенне мерапрыемстваў згодна з распрацаваным планам (кастрычнік – чэрвень)
• Праца клуба цікавых сустрэч «Нашы землякі» (па асобным плане)
• «Вялікай Перамозе – 75!» - арганізацыя і правядзенне мітынгаў памяці; сустрэч з ветэранамі Вялікай Айчыннай вайны, іх сваякамі (травень - ліпень).
5. Валанцёрская дзейнасць (верасень-жнівень):
• добраўпарадкаванне брацкай магілы 43-х воінаў Савецкай Арміі ў вёсцы Чаромха;
• прыняць удзел сумесна з ДУА «Чачкоўская сярэдняя школа» і РУ СПП «Племптушкарэпрадуктар «Праўда» ў добраўпарадкаванні брацкай магілы 34-х партызан партызанскай ім. Шчорса ў вёсцы Траскоўшчына;
• прыняць удзел сумесна з ДУА «Чачкоўская сярэдняя школа» і РУ СПП «Племптушкарэпрадуктар «Праўда» ў добраўпарадкаванні брацкай магілы 63-х ваяроў Савецкай Арміі і партызан у вёсцы Траскоўшчына;
• дапамога ветэрану Вялікай Айчыннай вайны Цярэшку В.С., які пражывае ў в. Новае Поле.
6. Падвядзенне вынікаў дзейнасці (чэрвень)
6.1. Справаздачы сектараў
6.2. Водгукі і пажаданні
6.3. Распрацоўка планаў работы на наступны навучальны год
6.4. Размяшчэнне інфармацыі аб культурна-асветніцкай дзейнасці на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі ngaek.by і ў групе Укантакце УА «НДАЭК»
7. Перспектывы
Праца над стварэннем:
◦ Электроннага каталога музейных экспанатаў.
◦ Праекту web-старонкі музейнай экспазіцыі.
◦ Перспектыўных праграм:
• па вывучэнні гісторыі партызанскага руху на тэрыторыі Беларусі у гады Вялікай айчыннай вайны;
• клуба цікавых сустрэч «Нашы землякі»;
• грамадска-карыснай дзейнасці аб'яднання па інтарэсах «Музейны калейдаскоп».