Азбука сучасных форм

Агітацыйны цягнік – інавацыйны фармат, рэальных практык невялікага, перасоўнага калектыву з агітацыйна-прапагандысцкай і асветнай працай сярод моладзі ў выглядзе розных «станцый» (інтэрактыўных пляцовак): лекцыі, майстар-класы, выставы, займальныя гульні і заняткі і інш.

Акварыум - адна з разнавіднасцяў дзелавой гульні, якая нагадвае рэаліці-шоў. Пры гэтым зададзеную сітуацыю абыгрываюць 2-3 удзельнікі. Астатнія назіраюць збоку і аналізуюць не толькі дзеянні ўдзельнікаў, але і прапанаваныя імі варыянты, ідэі.

Арт-студыя – прастора, дзе для ўдзельнікаў ёсць магчымасць маляваць, ляпіць, займацца творчасцю і праз гэта даследаваць розныя сацыяльныя, псіхалагічныя і іншыя пытанні.

Баркемп – сетка канферэнцый, якая ствараецца яе ўдзельнікамі. Канферэнцыі адкрыты для ўсіх, праходзяць у фармаце дакладаў, трэнінгаў, прэзентацый, абмеркаванняў.

Батл – змаганне ў майстэрстве выканання.

Біблія-глобус – мерапрыемства, прысвечанае кнігам аб гісторыі розных краін, падарожжах і падарожніках, культуры, традыцыях.

Блогерская канферэнцыя – сустрэча, арганізаваная сумесна з блогерамі для асвятлення ў пастах аб арганізуемым мерапрыемстве або праекце.

Брэйн-рынг - інтэлектуальная гульня, у якой перамагае самы эрудзіраваны чалавек (або каманда), які адказвае на пытанні вядучага на хуткасць.

Брыфінг – гэта мерапрыемства, падчас якога арганізатар даводзіць да прысутных нейкую структураваную інфармацыю (напрыклад, план дзеянняў на бліжэйшую перспектыву, кароткую справаздачу аб праведзенай працы і г.д.).

Бія-шоў – мерапрыемства пазнавальна-забаўляльнага характару, у аснове якога ляжыць абмеркаванне пытанняў узаемаадносін чалавека і прыроды, асноў экалогіі і экалагічных праблемах грамадства.

Вахта памяці – акцыя па вышуку і пахаванні зніклых без вестак, мэта якой – ушанаваць памяць загінуўшых у Вялікай Айчыннай вайне.

Вебінар – разнавіднасць вэб-канферэнцыі, правядзенне анлайн-сустрэч або прэзентацый праз Інтэрнэт.

Віртуальная выстава – публічная дэманстрацыя дасягненняў у якой-небудзь галіне дзейнасці навучэнцаў сеткі Інтэрнэт з дапамогай віртуальных стэндаў, а таксама агульнадаступных электронных рэсурсаў, якія рэкамендуюцца выдаленым карыстальнікам для азнаямлення і выкарыстання.

Віртуальная экскурсія– арганізацыйная форма выхавання, якая адрозніваецца ад рэальнай экскурсіі віртуальным адлюстраваннем рэальна існуючых аб'ектаў (музеі, паркі, вуліцы гарадоў, інш.) з мэтай стварэння ўмоў для самастойнага назірання, збору неабходных фактаў. /p>

Віртуальны турнір – камп'ютарнае мадэляванне рэальнага спаборніцтва ў адпаведнасці з яго правіламі і прынцыпамі; набор запланаваных гульняў.

Віртуальны цьютарыял – сумеснае навучанне з дапамогай відэа, з выкарыстаннем інструментаў, якія дазваляюць далучаць навучэнцаў у адукацыйны працэс, зрабіць мерапрыемства інтэрактыўным і своечасова атрымаць зваротную сувязь.

Воркшоп — гэта фармат навучальнага мерапрыемства ў невялікіх групах, якое дапамагае ўдзельнікам хутка атрымаць веды і адразу прымяніць іх на практыцы для фарміравання пэўных навыкаў.

Сустрэча-палілог – спосаб абмеркавання праблем з удзелам трох і больш бакоў, якія маюць розныя пункты гледжання на яе, праводзіцца ў формах: гутаркі, дыскусіі.

Выстава-прэзентацыя – прэзентацыя для масавай публікі распрацовак і дасягненняў установы адукацыі і навучэнцаў у розных галінах дзейнасці.

Відэафорум – інтэрактыўны фармат мерапрыемства з магчымасцю падключэння да пляцоўкі.

Дзелавая гульня - метад навучання навучэнцаў, пры якім яны "гуляюць у працу", мадэлюючы рэальныя жыццёвыя і вытворчыя сітуацыі.

Дыялогавая пляцоўка – гэта прастора камунікацый, прызначаная для выпрацоўкі рашэнняў па найбольш важных для маладых людзей праблемах з удзелам прадстаўнікоў адміністрацыі ўстановы адукацыі, мясцовай вертыкалі ўлады і інстытутаў грамадзянскай супольнасці.

Дыспут – публічная спрэчка, спецыяльна арганізаваная абмен думкамі, падчас якой адбываецца дэманстратыўнае сутыкненне па якім-небудзь пытанні, праблеме.

Дыскусійныя арэлі – выхаваўчае мерапрыемства ў форме рытмічнага чаргавання меркаванняў па прапанаванай тэме. Магчымая «пераклічка» афарызмаў, якія адстойваюць два розныя пункты гледжання праблемы, якая абмяркоўваецца.

Дыскусія – абмеркаванне спрэчнага пытання, праблемы; разнавіднасць спрэчкі, накіраванага на дасягненне ісціны і які выкарыстоўвае толькі карэктныя прыёмы вядзення спрэчкі. Важнай характарыстыкай дыскусіі,якая адрознівае яе ад іншых відаў спрэчкі, з'яўляецца аргументаванасць.

Дэбат-клуб – пляцоўка для павышэння ўзроўню майстэрства аргументаванай спрэчкі.

Індукцыйная майстэрня – педагагічная тэхналогія, заснаваная на прадуманай ва ўсіх дэталях мадэлі сумеснай дзейнасці па праектаванні, арганізацыі і правядзенні выхаваўчых мерапрыемстваў, якая адрозніваецца стыхійнасцю падзей, якія адбываюцца.

Інтэлектуальны марафон – спаборніцтва паміж камандамі на валоданне ведамі ў розных (або канкрэтных) галінах, якое заклікана развіваць лагічнае мысленне і інтэлектуальныя здольнасці кожнага з удзельнікаў.

Інфармацыйная пяціхвілінка – кароткае азнаямленне навучэнцаў з падзеямі ў краіне і за мяжой, дзе акрамя выкладу матэрыялу па тэме выступоўца прадугледжвае дэманстрацыю нагляднага матэрыялу, каментуе паведамленне, абменьваецца меркаваннямі з групай.

Інфармацыйная гадзіна – падрабязнае абмеркаванне якога-небудзь надзённага пытання, мэта якога – выяўленне праблем, актуальных з пункту гледжання моладзі праз падахвочванне да творчага пошуку пры падборы матэрыялу, вартага ўвагі аднагодкаў.

Інфарм-дайджэст (дайджэст) – кароткі агляд актуальнай інфармацыі, абмеркаваннем грамадска-палітычных, сацыяльных і іншых падзей, найбольш цікавых і значных матэрыялаў перыядычнага друку, інфармацыйных радыё- і тэлеперадач.

Інтэрв'ю меркаванняў – гэта форма гутаркі паміж двума і больш людзьмі, пры якой інтэрв'юер задае пытанні (не менш за тры) сваім суразмоўцам і атрымлівае ад іх адказы.

Інтэлектуальны аўкцыён – творчае мерапрыемства, разнавіднасць квіта, якія садзейнічаюць прывіццю цікавасці да пазнання, пашырэнню кругагляду, росту творчай актыўнасці ўдзельнікаў, набыццю ведаў усімі ўдзельнікамі. Інтэлектуальная забаўка. На аўкцыёне "прадаецца" пытанне або прыз і яго можна "купіць": "купля" здзяйсняецца шляхам прад'яўлення якіх-небудзь ведаў, запатрабаваных "прадаўцом". Па сутнасці, гэта адкрытае спаборніцтва на лепшае веданне тэмы - прыз атрымлівае той, хто адкажа апошнім. Захоўваецца атрыбутыка аўкцыёну: кафедра, малаток, званочак.

Інфа-сесія – гэта навучальны занятак, прысвечаны пэўнай тэме, які ўключае тэарытычныя і практычныя метады.

Інтэрнэт-серфінг – наведванне вэб-сайтаў, пошук інфармацыі ў сетцы Інтэрнэт.

Даследчая лабараторыя – форма арганізацыі дзейнасці па стварэнні і рэалізацыі даследчых работ, якая звязана з вырашэннем даследчай задачы з загадзя невядомым вынікам.

Квест (квест-гульня, інтэрнэт-квест) – інтэрактыўная гульня (камандная ці індывідуальная) з элементамі прыгод і нявызначанасці для ўдзельнікаў, накіраваная на набыццё (і/або дэманстрацыю) ведаў, уменняў і навыкаў па тэме гульні.

Квіз (квіз-гульня) – гэта інтэлектуальна-забаўляльная гульня, у якой камандам-удзельнікам трэба адказваць на розныя па тэматыцы пытанні агульныя для ўсіх удзельнікаў (на логіку, агульную эрудыцыю, пра музыку, кіно , літаратуру і інш.).

Квілт – 1) шыццё з каляровых шматкоў і выраб, пашыты з каляровых шматкоў; 2) групавое мерапрыемства (практычнае), складзенае з некалькіх кароткіх незалежных этапаў, аб'яднаных адной тэмай.

Кворум - гэта сход падобных па становішчы ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу (прынцып «роўны навучае роўнага»), на якім узнімаюцца пытанні, якія патрабуюць сумесны аналіз і карэкціроўку.

Кейс (кейс-метад, кейс-тэхналогія) – інтэрактыўная форма навучання на аснове рэальных або выдуманых сітуацый, накіраваная на засваенне ведаў і фарміраванне ў вучняў новых якасцей, уменняў, кампетэнцый. У аснове кейса - праблемная задача-сітуацыя, якую ўдзельнікі павінны прааналізаваць, разабрацца ў сутнасці праблемы, прапанаваць магчымыя рашэнні і выбраць лепшае з іх.

Коворкінг – форма арганізацыі сумеснай занятасці групы людзей, якія збіраюцца для дзелавых і сяброўскіх зносін, а таксама арганізацыі працоўнага працэсу па праблемных пытаннях агульнай дзейнасці.

Круглы стол – сход зацікаўленай у абмеркаванні той ці іншай тэмы аўдыторыі.

Куратарская гадзіна – форма выхаваўчай работы ў групе, пры якой навучэнцы прымаюць непасрэдны ўдзел у спецыяльна арганізаванай дзейнасці, якая садзейнічае фарміраванню калектыву, сістэмы адносін да навакольнага свету ў саміх навучэнцаў.

Лабараторыя (даследчая, праблемная) – форма даследчай дзейнасці ў адукацыі, якая выкарыстоўваецца падчас праблемных навучальных і выхаваўчых заняткаў, для паглыблення і замацавання тэарэтычных ведаў і развіцця навыкаў.

Лэпбук –самаробная інтэрактыўная тэматычная тэчка ці кніжка-раскладанка з кішэнямі, дзверцамі, акенкамі, укладкамі і рухомымі дэталямі, у якой знаходзіцца інфармацыя ў выглядзе малюнкаў, невялікіх тэкстаў, дыяграм і графікаў у любой форме па вызначанай тэме.

Літаратурны калейдаскоп – гэта займальная, пазнавальная інфармацыя аб пісьменніках і кнізе як культурным феномене, цікавыя факты з гісторыі стварэння літаратурных твораў.

Марафон (лінгвістычны, прававы, інтэрнэт-марафон) – інтэнсіўная праграма комплекснага развіцця і навучання, арыентаваная на бягучыя задачы і запатрабаванні аўдыторыі.

Майстар-клас – інтэрактыўны занятак па ўдасканаленні практычнага майстэрства, які праводзіцца экспертам у пэўнай галіне прафесійнай дзейнасці. Можа праводзіцца як самастойнае мерапрыемства, так і ў рамках Дня адчыненых дзвярэй, выставы, прэзентацыі і іншых форм прафарыентацыйных мерапрыемстваў.

Майстэрня (творчая, праблемная, педагагічная) - гэта форма арганізацыі заняткаў, інавацыйная тэхналогія навучання, якая развівае ва ўдзельнікаў пазнавальныя, творчыя і камунікатыўныя здольнасці, дазваляе ажыццявіць працэс пошуку ведаў шляхам самастойнага або калектыўнага адкрыцця.

Медыяпраграма – форма ўцягвання моладзевай аўдыторыі да абмеркавання важных пытанняў.

Мітынг-рэквіем – мерапрыемства, прысвечанае ўшанаванню памяці аб загінуўшых у гады Вялікай Айчыннай вайны, ахвярах спаленых вёсак, генацыду і г.д.

Анлайн-квест – новы ўнікальны фармат квэстаў, дзе заданні выдаюцца камандам праз спецыяльную гульнявую сістэму праз выкарыстанне прылад з выхадам у сетку Інтэрнэт. У гэтай жа сістэме каманда атрымліваецца падказкі і ўводзіць коды.

Адкрытая кафедра – 1) унікальны фармат правядзення публічных лекцый; 2) гульнявая форма выхаваўчай работы з вучнямі з мэтай развіцця іх сацыяльнай і грамадзянскай пазіцыі; адзін са спосабаў дэманстрацыі асобы навучэнца, дзе ён абапіраецца на сваё ўяўленне, гуляючы ролю ва ўяўнай сітуацыі «перад усім светам», звяртаючыся непасрэдна да публікі, якая сядзіць перад ім.

Адкрыты дыялог – дыскусійная пляцоўка, якая дазваляе ўзнімаць самыя вострыя праблемы і задаваць хвалюючыя пытанні прадстаўнікам органаў улады, палітыкам, прадпрымальнікам, грамадскім дзеячам.

Панэльныя дэбаты – від абмену меркаваннямі, які адрозніваецца фармалізаваным абмеркаваннем, якое будуецца на загадзя спланаваных выступах удзельнікаў, якія маюць прама супрацьлеглыя меркаванні па абмяркоўваецца праблеме.

Панэльная дыскусія – форма працы, пры якой выступаюць некалькі экспертаў, як правіла, якія выкладаюць розныя пункты гледжання на абмяркоўваецца прадмет, пасля чаго мадэратар прапануе астатнім прысутным задаваць пытанні выступоўцам.

Прававы лікбез – навучанне аўдыторыі навучэнцаў базавым ведам сваіх правоў і абавязкаў як грамадзяніна Рэспублікі Беларусь.

Практыкум (інтэрактыўны, сітуатыўны) – асаблівы від навучальных заняткаў, якія маюць на мэце практычнае засваенне асноўных палажэнняў па пэўнай тэматыцы, пошук практычных шляхоў вырашэння сацыяльных праблем і задач.

Прэс-рэліз, прэс-турнір – форма інфармацыйнай гадзіны, якая дазваляе актывізаваць цікавасць навучэнцаў да перыядычных выданняў, пашыраць кругагляд па розных праблемах грамадства, вылучаць галоўнае з рознага роду інфармацыі.

Праблемная майстэрня – спосаб арганізацыі сумеснай дзейнасці, сістэмаўтваральным элементам якой з'яўляецца праблемная сітуацыя, спрыяе саманавучанню, самаразвіццю і самаўдасканаленню моладзі.

Прафесійная проба – прафесійнае выпрабаванне або прафесійная праверка, якая мадэлюе элементы канкрэтнага віду прафесійнай дзейнасці, мае завершаны выгляд, спрыяе свядомаму, абгрунтаванаму выбару прафесіі.

Аповяд з памылкамі – спосаб прафесійнага ўзаемадзеяння педагога і навучэнцаў з мэтай вырашэння адукацыйна-выхаваўчых задач праз пошук і вырашэнне памылак у паводзінах герояў.

Свабодны мікрафон – каштоўнасна-арыентаваная дзейнасць удзельнікаў мерапрыемства ў сітуацыі дыялогу на зададзеную актуальную тэму, заснаваная на прынцыпах дэмакратыі і плюралізму меркаванняў.

Сэлфі-тур – форма падарожжа ў невялікіх групах па незвычайных маршрутах, з мэтай зрабіць здымак сябе ў розных месцах або на пэўную тэму.

Смартмоб – форма самаструктураванай сацыяльнай арганізацыі праз эфектыўнае выкарыстанне высокіх тэхналогій, у адрозненні ад флэшмобу мае на ўвазе наяўнасць сэнсу і мэты акцый.

Стрыт-батл - адна зразнавіднасцяў батла, гэта спаборніцтва каманд па вызначаным выглядзе дзейнасці пад адкрытым небам.

Стэндап (стэндап-party) – 1) акцёрскае мастацтва, у якім выканаўца выступае перад жывой аўдыторыяй, звычайна кажучы наўпрост гледачам; 2) прамая трансляцыя з месца падзеі: у эфір выдаецца прамое ўключэнне, у журналіста ёсць магчымасць перадаваць у эфір стэндап на фоне таго, што адбываецца.

Тугензінг – калектыўнае выкананне якога-небудзь занятку, які мае агульную карысць.

Вусны часопіс – гэта мерапрыемства, пры правядзенні якога звесткі паведамляюцца ў форме асобных "старонак". Ён можа быць тэматычным і камбінаваным.

Фестываль – масавае свята, паказ (агляд) дасягненняў музычнага, тэатральнага, эстраднага, цыркавога ці кінамастацтва, а таксама спартыўных дасягненняў.

Фестываль моладзевых ініцыятыў – гэта адна з разнавіднасцяў фестывалю, накіраваная на ўцягванне і аб'яднанне моладзі ў творчую дзейнасць, раскрыццё патэнцыялу моладзі па пэўным кірунку дзейнасці або тэме.

Флэшмоб – загадзя спланаванае мерапрыемства, у якім вялікая група людзей з'яўляецца ў пэўным месцы і выконвае загадзя абумоўленыя дзеянні (па сцэнары).

Форум – шырокае па часе і ахопе мерапрыемства, якое праводзіцца для абазначэння або вырашэння якіх-небудзь у дастатковай ступені глабальных праблем і задач.

Форум-тэатр (тэатр-экспромт) – методыка інтэрактыўнай працы, накіраваная на вырашэнне сацыяльных праблем. Галоўная мэта форум-тэатра – прадастаўленне інфармацыі і здабыццё навыкаў вырашэння існуючай праблемы пэўным чалавекам з выкарыстаннем вопыту іншых людзей і з падключэннем магчымасцей уласнага эмацыйнага інтэлекту.

Філасофскі стол – гэта калектыўная інтэлектуальная праца па пошуку сацыяльнага значэння і асобаснага сэнсу розных з'яў жыцця.

Хепенінг – імправізаваная форма ўзаемадзеяння вядучага з аўдыторыяй, якая ўяўляе сабой дзеянні, падзеі або сітуацыі, якія адбываюцца пры ўдзеле вядучага, але не кантралюемыя ім поўнасцю.

Гадзіна зносін – гэта форма выхаваўчай работы, пры якой моладзь прымаюць актыўны ўдзел у спецыяльна арганізаванай дзейнасці, дазваляе ствараць у калектыве атмасферу ўзаемадапамогі, даверу, добразычлівых і адкрытых зносін.

Чэлендж (заняткі-чэлендж, фота-чэлендж, арт-чэлендж) – 1)Інтэрнэт-чэлендж разнавіднасць інтэрнэт-ролікаў, у якіх чалавек выконвае заданне на відэакамеру і размяшчае яго ў сетцы, а затым прапануе паўтарыць гэтае заданне свайму знаёмаму або неабмежаванаму колу карыстальнікаў;

2)Фота-чэлендж сучасная форма спаборніцтва ў выкананні пэўных заданняў з размяшчэннем для ўсеагульнага агляду фатаграфій або відэаролікаў працэсу;

3)Арт-чэлендж гэта творчае заданне, якое прадугледжвае выкананне малюнка на пэўную тэму і ў пэўны тэрмін (на дзень ці тыдзень), якое спрыяе развіццю крэатыўнага мыслення, творчага патэнцыялу і эстэтычнага густу маладых людзей;

4)Занятак-чэлендж своеасаблівая форма спаборніцтва з шэрагам заданняў рознага ўзроўню складанасці з уключэннем гульнявых момантаў, якія садзейнічаюць росту цікавасці моладзі да навук, развіццё іх інтэлектуальных здольнасцей.

p>

Экалагічная дыктоўка – гэта інтэрактыўны асветніцкі праект, накіраваны на папулярызацыю экалогіі, павышэнне экалагічнай усвядомленасці, назапашванне ведаў аб беражлівым стаўленні да прыроды.

Эка-батл – спаборніцтвы па зборы макулатуры, пластыка і старых батарэек.

Эсэ – гэта празаічнае сачыненне невялікага аб'ёму і свабоднай кампазіцыі, якое выказвае індывідуальныя ўражанні і меркаванні па канкрэтнай нагодзе або пытанні і заведама не прэтэндуе на вызначальную або вычарпальную трактоўку прадмета.

Эстафета меркаванняў – каштоўнасна-арыентацыйная форма дзейнасці, якая заключаецца ў пачарговым выказванні меркаванняў моладзі па пэўнай тэматыцы (адзін чалавек ці група пачынае эстафету, астатнія яе працягваюць, усё больш паглыбляючыся і дэталізуючы прапанаваную тэму). /p>

Фокус-групы – форма працы, якая заключаецца ў арганізацыі якога-небудзь даследавання праз збор групы для абмеркавання пастаўленай задачы.

Урокі мужнасці – форма абмеркавання з навучэнцамі ўяўленняў аб мужнасці, абавязку, фізічнай і маральнай гатоўнасці аказаць дапамогу, гонару, адказнасці.


        


 Ku1y-fov-Or-M 


JoomShaper