Эксперыментальная і інавацыйная дзейнасць

ЭКСПЕРЫМЕНТАЛЬНЫ ПРАЕКТ

«Апрабацыя мадэляў самакіравання ў моладзевым асяроддзі як умова развіцця лідэрскіх якасцяў і прафесійнай самарэалізацыі навучэнскай моладзі»

 Кіраўнік праекта: Мар'іна Кацярына Уладзіміраўна, начальнік аддзела метадычнага забеспячэння зместу і форм выхаваўчай работы ўстановы адукацыі «Рэспубліканскі інстытут прафесійнай адукацыі», тэл. 8017 399-45-19, e-mail: Гэты адрас электроннай пошты абаронены ад спам-ботаў. У вас павінен быць уключаны JavaScript для прагляду.

 Мэта праекта: стварэнне ўмоў для апрабацыі розных мадэляў вучнёўскага самакіравання, развіцця лідэрскіх якасцей і прафесійнай самарэалізацыі навучэнскай моладзі шляхам вызначэння і выкарыстання актуальных форм і метадаў работы

Задачы праекта:

  1. Забяспечыць комплекс умоў (арганізацыйна-педагагічных, навукова-метадычных, псіхолага-педагагічных, аналітыка-інфармацыйных, кадравых, матэрыяльна-тэхнічных), неабходных для рэалізацыі эксперыментальнага праекта.
  2. Вывучыць і прааналізаваць станоўчы досвед працы (у тым ліку, міжнародны) па выкарыстанні формаў, метадаў і прыёмаў узаемадзеяння ўсіх суб'ектаў выхаваўчай дзейнасці па стварэнні і арганізацыі дзейнасці органаў вучнёўскага самакіравання.
  3. Ажыццявіць комплекс дыягнастычных мерапрыемстваў для вывучэння і кантролю ўзроўню сфарміраванасці лідэрскіх якасцей, арганізатарскіх здольнасцей, тактыкі прафесійнай самарэалізацыі.
  4. Ахарактарызаваць асноўныя этапы стварэння і апрабацыі мадэляў вучнёўскага самакіравання ва ўстановах адукацыі.
  5. Распрацаваць праграмна-планавальныя, метадычныя матэрыялы і сцэнарныя распрацоўкі з улікам новых падыходаў да праектавання арганізацыі самакіравання навучэнцаў.
  6. Стварыць умовы для фарміравання прафесійнай, сацыяльнай, асобаснай і маральна-прававой кампетэнтнасці навучэнцаў, іх грамадзянскай актыўнасці і псіхалагічнай культуры.
  7. Вывучыць, апрабаваць і абагульніць вынікі дзейнасці па рэалізацыі рэалізацыйнага праекта.
  8. Распрацаваць педагагічны прадукт, які садзейнічае фарміраванню лідэрскіх якасцей, арганізатарскіх здольнасцей і прафесійнай самарэалізацыі навучэнцаў, выкарыстанню розных мадэлей вучнёўскага самакіравання навучэнцаў устаноў адукацыі.
  9. Трансліраваць вопыт работы ўстановам адукацыі, якія рэалізуюць адукацыйныя праграмы ПМА і ССА, з дапамогай правядзення практыкумаў, дайджэстаў, майстар-класаў, творчых майстэрняў.
  10. Забяспечыць публікацыю матэрыялаў эксперыментальнай дзейнасці ў электронным часопісе УА РІПА «Выхаванне. Асоба. Прафесія», рэгіянальных і дзяржаўных перыядычных выданнях.

 

Апісанне структуры і зместу апрабуемай эксперыментальнай мадэлі

Асоба значным этапам прафесійнага станаўлення будучага спецыяліста з'яўляецца прафесійная падрыхтоўка, якая вызначае траекторыю далейшага развіцця асобы. У перыяд навучання ў каледжы адбываецца ўсвядомленае імкненне да самарэалізацыі, вызначаюцца асноўныя напрамкі ўзаемадзеяння з соцыумам.

Эксперыментальны праект уяўляе сабой мэтанакіраваную комплексную паслядоўную працу па развіцці ў навучэнцаў лідэрскіх якасцяў у спалучэнні псіхаэмацыйнага, сацыяльна-арыентаванага і духоўна-маральнага кампанентаў, а таксама прадугледжвае пошук новых форм і метадаў працы органаў вучнёўскага самакіравання на аснове наяўных нарматыўных прававых актаў, сучасных падыходаў да рэалізацыі маладзёжных ініцыятыў па абазначаных складальніках.

Сёння асабліва востра стаіць праблема пошуку эфектыўных метадаў развіцця асобы і фарміравання лідэрскіх якасцяў сацыяльна актыўнай моладзі, выхавання патэнцыйных лідэраў, якія хутка і мэтанакіравана могуць уліцца ў соцыум, аператыўна знаходзіць новыя шляхі вырашэння грамадскіх і вытворчых праблем . Для падрыхтоўкі адмыслоўца, які адпавядае запатрабаванням сучаснага рынка працы, неабходна арыентацыя на фармаванне асобасных якасцяў, здольных стаць часткай прафесійнай кампетэнцыі, з улікам таго, што менавіта гэтыя якасці створаць патэнцыял устойлівасці асобы ва ўмовах бясконцых тэхналагічных змен, якія цягнуць за сабой змена самой кампетэнцыі. Праз лідэрства рэалізуецца кіраўнічы механізм, лідэры займаюць ключавыя пазіцыі ў органах самакіравання.

Маюцца розныя класіфікацыі лідэрства ў залежнасці ад тыпаў лідэра. Так, Уманскі Л.І. вылучае шэсць тыпаў (роляў) лідэра:

- лідэр-арганізатар (выконвае функцыю групавой інтэграцыі);

- лідэр-ініцыятар (кіруе пры вырашэнні новых праблем, вылучае ідэі);

- лідэр-генератар эмацыйнага настрою (дамінуе ў фарміраванні настрою групы);

- лідэр-эрудыт (адрозніваецца абшірнасцю ведаў);

- лідэр-эталон (з'яўляецца цэнтрам эмацыйнага прыцягнення, адпавядае ролі "зоркі", служыць узорам, ідэалам);

- лідэр-майстар, умелец (спецыяліст у нейкім відзе дзейнасці).

Цікавай уяўляецца тыпалогія лідэрства, прапанаваная прафесарам Парыгіным Б.Дз. У яе аснову пакладзены два крытэрыі: па-першае, па змесце; па-другое, па характары дзейнасці лідэра.

Па зместу адрозніваюць:

· лідэраў-натхняльнікаў, якія распрацоўваюць і прапануюць праграму паводзін;

· лідэраў-выканаўцаў, арганізатараў выканання ўжо зададзенай праграмы;

· лідэраў, якія з'яўляюцца адначасова і натхніцелямі і арганізатарамі.

Па характары дзейнасці адрозніваюць:

«адзін з нас». Лідэр гэтага тыпу асабліва не вылучаецца сярод чальцоў групы. Ён успрымаецца як «першы сярод роўных» у вызначанай сферы, найболей удачлівы ці воляю выпадку, які апынуўся на кіравальнай пасады. У цэлым жа ён, на думку групы, жыве, радуецца, пакутуе, прымае правільныя рашэнні, робіць памылкі і да т.п., як і ўсе іншыя члены калектыву;

«лепшы з нас». Лідэр, які належыць да дадзенага тыпу, вылучаецца з групы па шматлікіх (дзелавых, маральных, камунікацыйных і іншым) параметрам і ў цэлым успрымаецца як узор для пераймання;

«добры чалавек». Лідэр такога тыпу ўспрымаецца і шануецца як рэальнае ўвасабленне лепшых маральных якасцяў: прыстойнасці, добразычлівасці, уважлівасці да іншых, гатоўнасці прыйсці на дапамогу і да т.п.;

«служыцель». Такі лідэр заўсёды імкнецца выступаць у ролі выразніка інтарэсаў сваіх прыхільнікаў і групы ў цэлым, арыентуецца на іх меркаванне і дзейнічае ад іх імя.

Для рэалізацыі прынятых рашэнняў неабходны этап стварэння арганізацыйных адносін, якія забяспечваюць рух сістэмы, аптымальнае ўзаемадзеянне яе кампанентаў, г.зн. этап арганізацыі. Арганізатарская дзейнасць - гэта ацэнка стану працэсу ў цэлым або ў якой-небудзь яго частцы, калі маецца на ўвазе якасць правядзення мерапрыемстваў, дзейнасць кіраўнікоў, накіраваная на выкананне намечанага плана, дасягненне пастаўленай мэты.

Канчатковая мэта арганізатарскай дзейнасці складаецца ў забеспячэнні эфектыўнасці справы або комплексу спраў. І што б ні рабіў лідэр (кіраўнік), ён павінен ясна ўсведамляць канчатковую мэту, бачыць шляхі да гэтай мэты, разумець свой статус, прадстаўленыя яму правы і ўскладзеныя абавязкі, адказнасць за дзеянні, рэалізацыя якіх прыводзіць ці не прыводзіць да вызначанай мэты. p>

Варта адзначыць, да таго ж, што для паспяховай арганізатарскай дзейнасці патрэбны таксама асаблівыя якасці, уласцівасці і здольнасці чалавека. Калі іх няма ад прыроды, яны павінны развівацца, фармуючы лідэрскія якасці, асаблівыя ўласцівасці асобы, якія забяспечваюць паспяховае авалоданне той ці іншай дзейнасцю і эфектыўнае яе ажыццяўленне. Педагагічным работнікам варта ўлічваць, што структура асобы, здольнай да арганізатарскай дзейнасці, складаецца з трох неабходных кампанентаў:

- агульных здольнасцяў (яны неабходныя, але недастатковыя);

- спецыфічных уласцівасцяў (без іх няма арганізатара);

- індывідуальныя адрозненні, якія дазваляюць акрэсліць тыпы арганізатараў.

<Д>Даследчыкі лічаць, што толькі разам гэтыя тры характарыстыкі складуць абагульнены партрэт арганізатара як дзеяча і што звязаныя яны з накіраванасцю асобы, падрыхтаванасцю яе да арганізатарскай дзейнасці і шэрагам асобасных якасцяў, якія можна назваць агульнымі. Яны выяўляюцца не толькі ў здольных людзей, але і ў тых, хто арганізатарам можа не стаць, што вельмі важна разумець, арганізуючы працу з калектывам падлеткаў. Гэтыя агульныя якасці наступныя:

- практычнасць розуму - практычная кемлівасць, здольнасць прымяняць веды і вопыт у жыццёвай практыцы, у той ці іншай сітуацыі;

- таварыскасць - адкрытасць для іншых, гатоўнасць мець зносіны, запатрабаванне мець кантакты з людзьмі;

- глыбіня меркаванні - здольнасць даходзіць да сутнасці з'яў, бачыць іх чыннікі і следствы, вызначаць галоўнае;

- актыўнасць - уменне дзейнічаць энергічна, напорыста пры рашэнні практычных задач;

- ініцыятыўнасць - асаблівая творчая праява актыўнасці, вылучэнне ідэй, прапаноў, энергічнасць, прадпрымальнасць;

- настойлівасць - праява сілы волі, упартасці; ўменне даводзіць справу да канца;

- самавалоданне - здольнасць кантраляваць свае пачуцці, паводзіны ў складаных сітуацыях;

- працаздольнасць - цягавітасць, здольнасць весці напружаную працу, працяглы час не стамляцца;

- назіральнасць - уменне бачыць, мімаходзь адзначаць характэрнае, захоўваць у памяці дэталі;

- арганізаванасць - здольнасць падпарадкаваць сябе неабходнаму рэжыму, планаваць сваю дзейнасць, праяўляць паслядоўнасць, сабранасць;

- самастойнасць - незалежнасць у рашэннях, уменне самому знаходзіць шляхі выканання задачы, браць на сябе адказнасць.

Найбольш актуальнымі формамі развіцця лідэрскіх якасцей і стане ўдзел у рабоце органаў вучнёўскага самакіравання ўстановы адукацыі.

Асноўныя этапы развіцця актыўнасці ўдзельнікаў вучнёўскага самакіравання:

  1. Дзейнасць асобы па добрасумленным выкананні даручэнняў, заснаванаму на прыняцці адказнасці за свой выбар.
  2. Выкананне грамадскіх даручэнняў, рэалізацыя прапаноў і спосабаў яго ажыццяўлення; фарміраванне навыкаў самакантролю і патрабавальнасці да сябе.
  3. Самастойны выбар дзеянняў і вызначэнне шляхоў яго ажыццяўлення, якое характарызуецца развіццём творчага патэнцыялу асобы.

Структура ствараемых органаў вучнёўскага самакіравання ва ўстанове адукацыі гнуткая і варыятыўная. Пры арганізацыі дзейнасці органаў вучнёўскага самакіравання трэба ўлічваць перыядычную справаздачнасць і змяняльнасць складу актыву. Кожны навучэнец можа ўваходзіць у склад таго ці іншага органа самакіравання, а таксама быць абраным яго кіраўніком.

Мадэлі вучнёўскага самакіравання падзяляюцца на:

- аднаўзроўневыя;

- шматузроўневыя.

Галоўным адрозненнем аднаузроўневай мадэлі з'яўляецца тое, што яна складаецца з аднаго органа самакіравання (усе функцыі і абавязкі размеркаваны паміж чальцамі дадзенага органа). Аднаўзроўневая мадэль вучнёўскага самакіравання значна прасцейшая ў стварэнні і арганізацыі дзейнасці, бо патрабуе невялікай колькасці актыўных навучэнцаў.

Шматузроўневая мадэль складаецца з некалькіх органаў, створаных на ўзроўні ўстановы адукацыі, інтэрнатаў, у навучальных групах і г.д. Дадзеная мадэль больш складаная і разгалінаваная. Паўнамоцтвы цэнтральнага органа - функцыі кіравання і рэгулявання, выканальніцкія функцыі знаходзяцца ў распараджэнні часовых арганізаваных органах, якія ствараюцца аператыўна, з мэтай выканання пэўных пытанняў, якія ўзнікаюць. Стварэнне шматузроўневай мадэлі з'яўляецца залогам уцягвання максімальнай колькасці навучэнцаў.

Ні адна з мадэляў не з'яўляецца ўніверсальнай, паколькі яны розныя, і ў кожнай з іх ёсць свае плюсы і недахопы. Менавіта педагагічныя работнікі павінны вызначыцца на падставе дыягнастычных інструментаў, якую з мадэлей мэтазгодна прымяніць у канкрэтным выпадку.

У 2022/2023 навучальным годзе ва ўстановах адукацыі, якія рэалізуюць адукацыйныя праграмы ПМА і ССА, у склад органаў вучнёўскага самакіравання ўваходзілі 29074 чалавекі (27,81%). Колькасць навучэнцаў, якія ўдзельнічалі ў вучнёўскім самакіраванні на ўзроўні навучальных груп, склала 54200 чалавек (45,92%). Як бачым, працэнт задзейнічаных у органах вучнёўскага самакіравання навучэнцаў невялікі, таму трэба прытрымлівацца задачы павелічэння колькасці навучэнцаў, занятых у самакіраванні да 90-95 працэнтаў, чаму будзе садзейнічаць пабудова і выкарыстанне шматузроўневай мадэлі вучнёўскага самакіравання ва ўстанове адукацыі.

Як правіла, «сапраўднае самакіраванне нараджаецца знізу». Таму першым, базавым узроўнем вучнёўскага самакіравання, з'яўляецца рада навучальнай групы. Органы вучнёўскага самакіравання вучэбнай групы выконваюць наступныя функцыі:

•         арганізацыя жыццядзейнасці калектыву сваёй групы;

•         наладжванне ўзаемадзеяння калектыву вучэбнай групы з калектывамі іншых груп і іншымі органамі вучнёўскага самакіравання;

•         арганізацыя дзейнасці ўсіх навучэнцаў групы пры падрыхтоўцы калектыўных творчых спраў, сацыяльных праектаў, акцый, інфармацыйных і куратарскіх гадзін, пазавучэбных мерапрыемстваў і г.д.

Асноўнымі структурнымі адзінкамі самакіравання на ўзроўні навучальнай групы з'яўляюцца:

- агульны збор навучэнцаў групы;

- рада вучэбнай групы, у якую ўваходзяць стараста, намеснік старасты і актыў групы;

- пастаянныя органы самакіравання групы (сектары), якія дзейнічаюць на працягу ўсяго перыяду дзейнасці вучнёўскага самакіравання:

навучальны;

інфармацыйна - ідэалагічны;

фізкультурна - спартыўны;

працоўны;

культурна - масавы;

аховы правапарадку;

рэдакцыйны інш;

- часовыя органы самакіравання групы, створаныя аператыўна, якія дзейнічаюць пэўны тэрмін, адведзены для вырашэння пастаўленымі перад імі задач.

Тэрмін выканання навучэнцам сваіх абавязкаў як члена або кіраўніка органа самакіравання можа быць розным, але не больш за 2 гады. Ён вызначаецца на агульным сходзе навучэнцаў, які з'яўляецца вышэйшым органам вучнёўскага самакіравання ў групе. Агульны збор навучэнцаў групы дазваляе кожнаму навучэнцу рэалізаваць сваё права на ўдзел у кіраванні дзейнасцю калектыву навучэнцаў. Як правіла, агульныя зборы праводзяцца не радзей 1 разу ў месяц. Яны могуць быць арганізацыйнымі, на якіх вырашаюцца назапашаныя бягучыя пытанні, або тэматычнымі, прысвечанымі якой-небудзь адной тэме.

Агульны збор навучэнцаў групы выконвае наступныя функцыі:

/p>

•        абмяркоўвае найважнейшыя пытанні жыццядзейнасці сваёй вучэбнай групы і прымае па іх рашэнні;

•         разглядае і зацвярджае план працы рады групы на пэўны перыяд (месяц, семестр, навучальны год);

•         праводзіць выбары актыву — старасты і намесніка старасты вучэбнай групы, фармуе склад сектараў;

•         заслухоўвае справаздачы аб выкананні даручэнняў сходу навучэнцаў, прымае рашэнні аб заахвочванні і вымаўленні навучэнцаў групы;

•         рыхтуе прапановы калектыву групы, інфармацыю для агульнага сходу навучэнцаў установы адукацыі.

Рашэнні агульнага сходу з'яўляюцца абавязковымі для выканання ўсімі навучэнцамі навучальнай групы.

Жыццядзейнасць калектыву навучэнцаў вучэбнай групы ў перыяд паміж агульнымі сходамі рэгулюе савет групы, які з'яўляецца вышэйшым выканаўчым органам вучнёўскага самакіравання. У яго склад уваходзяць стараста, намеснік старасты, старшыні пастаянных сектараў. Асноўнымі абавязкамі рады навучальнай групы з'яўляюцца:

•         рэалізацыя рашэнняў агульнага сходу групы, сходу і органаў вучнёўскага самакіравання ўстановы адукацыі;

•         арганізацыя дзяжурства навучэнцаў па групе, самаабслугоўвання, харчавання;

•         арганізацыя і правядзенне пазавучэбных мерапрыемстваў;

•         падрыхтоўка і правядзенне агульных сходаў навучэнцаў групы;

•         арганізацыя ўдзелу калектыву групы ў калектыўных справах і мерапрыемствах установы адукацыі;

•         узаемадзеянне з прадстаўнікамі маладзёжных грамадскіх аб'яднанняў, якія працуюць ва ўстанове адукацыі.

Стараста і намеснік старасты групы абіраюцца на першым сходзе навучэнцаў групы.

Кожны сектар рады групы ўзначальвае абраны на агульным зборы навучэнцаў групы старшыня. Колькасць навучэнцаў, якія ўваходзяць у склад сектараў (аптымальны колькасны склад - ад 3 да 7 чалавек), залежыць ад колькасці навучэнцаў у групе і колькасці задач, што рэалізуюцца кожным сектарам.

Другім узроўнем органаў вучнёўскага самакіравання з'яўляецца рада інтэрната, у склад якога таксама ходзяць:

- старасты інтэрнатаў;

- намеснікі старастаў інтэрнатаў;

- старасты паверхаў (пры наяўнасці);

- намеснікі старастаў паверхаў;

- старшыні сектараў рады інтэрната;

- сябры сектараў рады інтэрната.

Рада інтэрната з'яўляецца грамадскім органам самакіравання і ствараецца з мэтай шырокага далучэння навучэнцаў, якія пражываюць у інтэрнаце, да распрацоўкі і ўкаранення навін у правядзенні мерапрыемстваў, накіраваных на арганізацыю культуры побыту і вольнага часу, культурна-масавай, фізкультурна-аздараўленчай работы, фарміраванне навыкаў здароўезберага. паводзін, аказанне дапамогі адміністрацыі каледжа ў паляпшэнні жыллёва-бытавых умоў і бытавых

Для дыверсіфікацыі структуры вучнёўскага самакіравання мэтазгодна стварэнне такіх органаў вучнёўскага самакіравання як:

фізкультурная (спартыўная) рада;

вучаньскі прафкам;

першасныя арганізацыі грамадскіх аб'яднанняў («Беларускі рэспубліканскі саюз моладзі», «Маладзёжны атрад аховы правапарадку», «Прафілактычны атрад па наркакантролі», «Беларускае рэспубліканскае таварыства ратавання на водах», «Белая Русь» і інш.). >

Трэці ўзровень вучнёўскага самакіравання прадстаўлены органамі вучнёўскага самакіравання ўсёй супольнасці навучэнцаў установы адукацыі. Яны выконваюць функцыі, па сэнсе падобныя з функцыямі органаў вучнёўскага самакіравання групы, але адрозныя маштабам.

Вышэйшым органам вучнёўскага самакіравання на ўзроўні ўстановы адукацыі з'яўляецца вучнёўская рада (асамблея лідэраў, моладзевая рада і інш.). Асноўныя функцыі вышэйшага органа вучнёўскага самакіравання:

•         вызначэнне мэтаў і задач, якія стаяць перад калектывам навучэнцаў усёй установы адукацыі, агульнае планаванне яе дзейнасці;

•         ажыццяўленне арганізатарскай дзейнасці на ўзроўні ўстановы адукацыі (планаванне мерапрыемстваў і дзеянняў на пэўны тэрмін, размеркаванне заданняў і даручэнняў, кантроль працэсу іх выканання);

•         арганізацыя выбараў у прадстаўнічыя органы вучнёўскага самакіравання;

•         каардынацыя дзеянняў усіх узроўняў органаў вучнёўскага самакіравання;

•         удзел у стварэнні лакальных нарматыўных прававых актаў установы адукацыі, якія рэгулююць дзейнасць вучнёўскага самакіравання каледжа;

•         удзел у дзейнасці органаў самакіравання ўстановы адукацыі;

•        вырашэнне канфліктаў унутры калектыву навучэнцаў;

•         ажыццяўленне аналізу дзейнасці органаў вучнёўскага самакіравання за пэўны часавы перыяд, прагназаванне далейшага развіцця вучнёўскага самакіравання ва ўстанове адукацыі.

Для больш эфектыўнай арганізацыі працы органаў вучнёўскага самакіравання на ўзроўні ўстановызвання структуру яго падраздзяленняў мэтазгодна сфарміраваць аналагічна структуры органаў самакіравання на першым (базавым) узроўні.

Малюнак 1. Мадэль узаемадзеяння ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу па арганізацыі дзейнасці органаў вучнёўскага самакіравання ва ўстанове прафесійна-тэхнічнай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі

Агульная мадэль узаемадзеяння ўсіх удзельнікаў і асяроддзяў у працэсе арганізацыі дзейнасці органаў вучнёўскага самакіравання прадпрымальнасці прадстаўлена наступнымі модулямі:

Модуль 1. Павышэнне ўзроўню кампетэнтнасці педагагічных работнікаў:

 - вывучэнне станоўчага вопыту работы (у тым ліку, міжнароднага) па выкарыстанні форм, метадаў і прыёмаў узаемадзеяння суб'ектаў выхаваўчай дзейнасці па стварэнні і арганізацыі дзейнасці органаў вучнёўскага самакіравання;

- правядзенне і ўдзел у семінарах, майстар-класах;

- праходжанне курсаў павышэння кваліфікацыі.

Модуль 2. Дыягностыка і карэкцыя псіхаэмацыйнага стану і асобасных якасцяў навучэнцаў: |     ⠀⠀⠀                             

- распрацоўка і выкарыстанне дыягнастычнага інструментарыя па выяўленні камунікатыўных, арганізатарскіх і лідэрскіх здольнасцяў;

- арганізацыя і правядзенне трэнінгавых заняткаў па развіццю лідэрскіх якасцей;

- правядзенне спецыялістамі ўстановы адукацыі кансультацый з суб'ектамі адукацыйнага працэсу (педагагічнымі работнікамі, навучэнцамі, законнымі прадстаўнікамі).

Модуль 3. Фарміраванне арганізатарскіх здольнасцей і лідэрскіх якасцей вучняў праз арганізацыю ўзаемадзеяння:

 - арганізацыя сумесных мерапрыемстваў: сустрэч, практыкумаў, дыялогавых пляцовак з дзяржаўнымі дзеячамі, паспяховымі людзьмі, прадстаўнікамі грамадскіх арганізацый;

- удзел у рабоце органаў самакіравання;

- удзел у распрацоўцы лакальных нарматыўных прававых актаў.

Модуль 4. Арганізацыя і правядзенне выхаваўчых мерапрыемстваў:

- ініцыяванне і планаванне мерапрыемстваў выхаваўчай накіраванасці;

- распрацоўка сцэнарыяў мерапрыемстваў выхаваўчай накіраванасці;

- правядзенне інтэрактыўных пазавучэбных мерапрыемстваў, ініцыяваных самімі навучэнцамі.

Модуль 5. Станаўленне дэмакратычнага пачатку навучэнцаў:  

- прымяненне на практыцы форм і метадаў з улікам новых падыходаў;

- удзел у экскурсіях на арганізацыі і прадпрыемствы рэспублікі;

- абмен досведам працы з навучэнцамі каледжа.

Пры рэалізацыі мерапрыемстваў эксперыментальнага праекта неабходна ўлічваць фактары ўздзеяння і ўмовы для паспяховай яго рэалізацыі.

Фактары ўздзеяння:

- сацыяльна-паводніцкае асяроддзе;

- інфармацыйнае асяроддзе;

- прадметна-прасторавае асяроддзе;

- падзейнае асяроддзе;

- прыроднае асяроддзе.

Умовы паспяховай рэалізацыі:

- развіццё матэрыяльна-тэхнічнай базы;

- арганізацыя інфармацыйнай прасторы;

- стварэнне ўмоў для самарэалізацыі;

- стварэнне спрыяльнага мікраклімату;

- арганізацыя змястоўнага вольнага часу;

- прыцягненне да працы, самаабслугоўвання;

- узаемадзеянне з сацыяльнымі інстытутамі.

 Асноўныя напрамкі дзейнасці сектараў вучнёўскага самакіравання:

Навучальны (адукацыйны):

- ініцыяванне і рэалізацыя сацыяльна значных праектаў і мерапрыемстваў па павышэнні паспяховасці навучэнцаў;

- абарона правоў навучэнцаў у частцы арганізацыі адукацыйнага працэсу ў каледжы;

- арганізацыя сумеснай дзейнасці з педагагічным калектывам;

- арганізацыя сумеснай дзейнасці з грамадскімі арганізацыямі і аб'яднаннямі;

- ажыццяўленне кантролю за самападрыхтоўкай навучэнцаў;

- ажыццяўленне кантролю за наведвальнасцю навучэнцамі навучальных заняткаў, аб'яднанняў па інтарэсах;

- прапаганда чытання навукова-папулярнай, мастацкай літаратуры, правядзенне сумесных мерапрыемстваў на базе бібліятэкі каледжа і інш.

Інфармацыйна – ідэалагічны (інфармацыйны, аналітычны, СМІ і інфармацыя, рэдакцыйны і інш.):

- удзел у падрыхтоўцы і правядзенні мерапрыемстваў (акцый, конкурсаў, мітынгаў, шэсцяў) ідэалагічнай накіраванасці;

- планаванне работы, арганізацыя падрыхтоўкі ў разглядзе пытанняў на пасяджэннях саветаў;

- вядзенне справаводства;

- арганізацыя сходаў вучняў, пасяджэнняў саветаў;

- асвятленне дзейнасці органаў самакіравання ў сродках масавай інфармацыі, сацыяльных сетках, на інфармацыйных стэндах установы адукацыі і інш.

Физкультурно – спартовы (фізкультурны, спартовы, аздараўленчы, Здаровая выява жыцця і інш.):

- удзел у падрыхтоўцы і правядзенні спаборніцтваў па розных відах спорту, фізкультурна-аздараўленчых мерапрыемстваў;

- аказанне дапамогі ў падрыхтоўцы да спартыўных турніраў, Дзён фізкультуры і спорту, лыжных і турыстычных паходаў, паходаў выхаднога дня, сустрэч з вядомымі спартсменамі і інш.;

- удзел у арганізацыі дзейнасці аб'яднанняў па інтарэсах фізкультурна-аздараўленчага, спартыўна-тэхнічнага, турысцка-краязнаўчага профіляў;

- ініцыяванне і рэалізацыя сацыяльна значных праектаў і мерапрыемстваў з мэтай павышэння фізічнай культуры навучэнцаў;

- улік дасягненняў вучняў па спартыўным напрамку;

- арганізацыя сумеснай дзейнасці з педагагічнымі работнікамі, грамадскімі аб'яднаннямі па фарміраванні навыкаў здаровага ладу жыцця.

Працоўны:

- дапамога ў добраўпарадкаванні тэрыторыі каледжа, выкананні рамонтных работ;

- кантроль за парадкам у навучальных карпусах, кабінетах, інтэрнатах установы адукацыі;

- арганізацыя і правядзенне працоўных дэсантаў, суботнікаў.

Культурна – масавы (культурны, забаўляльны і інш.):

- ініцыяванне і рэалізацыя мерапрыемстваў дасугавай накіраванасці, сустрэч з цікавымі людзьмі, культпаходаў і экскурсій;

- выпуск інфармацыйных стэндаў, насценгазет, памятак і ўлётак;

- улік дасягненняў вучняў у творчасці;

- арганізацыя ўзаемадзеяння з педагагічнымі работнікамі, грамадскімі аб'яднаннямі.

Ахова правапарадку (дысцыпліны і парадку і інш.):

- удзел у вырашэнні канфліктных сітуацый сумесна з медыятарамі ўстановы адукацыі, педагагічнымі работнікамі;

- арганізацыя прафілактычнай работы сумесна з педагогам-псіхолагам, педагогам сацыяльным па пытаннях недапушчэння спажывання і распаўсюджвання наркатычных сродкаў, псіхатропных рэчываў; здзяйснення правапарушэнняў і злачынстваў;

- ініцыяванне і рэалізацыя мерапрыемстваў па павышэнні ўзроўню дысцыпліны, захавання этычных норм і правілаў унутранага распарадку ўстановы адукацыі;

- абарона правоў навучэнцаў у частцы павагі чалавечай годнасці, ад усіх форм фізічнага і псіхічнага гвалту, абразы асобы;

- арганізацыя сумеснай дзейнасці з грамадскімі арганізацыямі і дзяржаўнымі дзеячамі па пытаннях прафілактыкі супрацьпраўных дзеянняў навучэнцаў.

 

Тэрміны правядзення эксперыментальнай (інавацыйнай) дзейнасці:

2023-2026 гг.

 

Установа адукацыі

Група

Курс

Спецыяльнасць, кірунак спецыяльнасці, спецыялізацыя

Колькасць удзельнікаў

  1. Установа адукацыі «Навапольскі дзяржаўны аграрна-эканамічны каледж»

1123

1 курс

«Бухгалтарскі ўлік, аналіз і кантроль»

25 навучэнцаў

2123

1курс

«Распрацоўка
і суправаджэнне праграмнага забеспячэння інфармацыйных сістэм»

25 навучэнцаў

3123

1курс

«Арганізацыя гасцінічных паслуг»

25 навучэнцаў

4123

1курс

«Дакументацыйнае забеспячэнне кіравання»

25 навучэнцаў

 

 

 

 

 

 

 

Кадравае забеспячэнне праекта:

 Установа адукацыі «Навапольскі дзяржаўны аграрна-эканамічны каледж» Мінскай вобласці:

<tdwidth="47">№ п/п

Прозвішча, імя, імя па бацьку

Пасада

1.

Трус Мікалай Мікалаевіч

Дырэктар каледжа

2.

Бягун Лаліта Міхайлаўна

намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце

3.

Трус Алена Аляксандраўна

метадыст

4.

Спявец Ілля Пятровіч

кіраўнік па вайскова-патрыятычнаму выхаванню

5.

Наквас Яўген Аляксандравіч

кіраўнік фізвыхавання

6.

Церашка Святлана Леанідаўна

загадчык аддзялення

7.

Мастоўская Вольга Станіславаўна

Выкладчык, куратар

8.

Казлова Марына Генадзеўна

выхавальнік інтэрната

9.

Расторгуева Святлана Аляксандраўна

педагог сацыяльны


        


 Ku1y-fov-Or-M 


JoomShaper