Назва эксперыментальнага праекта «Апрабацыя SMART-асяроддзя ў якасці мадэлі арганізацыі адукацыйнага працэсу ва ўстановах прафесійна-тэхнічнай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі».
Кіраўнік праекта: Рачыцкі С.В., начальнік цэнтра навукова-метадычнага забеспячэння лічбавізацыі прафесійнай адукацыі ўстановы адукацыі «Рэспубліканскі інстытут прафесійнай адукацыі»
Мэта праекта: стварэнне ўмоў для фарміравання інтэрактыўнага адукацыйнага SMART-асяроддзя каледжа, які ўключае сістэму ўзаемадзеяння ўсіх суб'ектаў адукацыйнага працэсу і забяспечвае даступнасць і павышэнне якасці адукацыйных паслуг.
Задачы праекта:
- вывучыць умовы аптымальнага функцыянавання інтэрактыўнага адукацыйнага SMART-асяроддзя ва ўстанове адукацыі;
- арганізаваць дзейнасць па фарміраванні інфармацыйнай культуры праз выкарыстанне SMART-тэхналогій;
- праводзіць пастаянна дзеючыя семінары для педагагічных работнікаў з мэтай фарміравання сістэмы навуковых ведаў аб SMART-тэхналогіях;
- праводзіць майстар-класы для выкладчыкаў па выкарыстанні SMART-тэхналогій у адукацыйным працэсе;
- забяспечыць інфармацыйную падтрымку рэалізацыі праекта;
- выявіць, абагульніць і распаўсюдзіць вопыт педагагічных работнікаў у выкарыстанні SMART-тэхналогій у адукацыйным працэсе;
- распрацаваць метадычныя рэкамендацыі па выкарыстанні SMART-тэхналогій пры правядзенні лабараторна-практычных заняткаў;
- стварыць умовы для прафесійнай і асобаснай самарэалізацыі суб'ектаў адукацыйнага працэсу.
У рамках працы над эксперыментальным праектам ажыццяўлялася дзейнасць па наступных кірунках:
- самаўтварэнне і прафесійнае развіццё: удзел у конкурсах, канферэнцыях, курсы павышэння кваліфікацыі, стажыроўкі, семінары, публікацыі ў СМІ;
- навучальная дзейнасць (выкарыстанне SMART-асяроддзя ў якасці мадэлі арганізацыі адукацыйнага працэсу): правядзенне адкрытых навучальных заняткаў, выкарыстанне ІКТ у навучальным працэсе, стварэнне Інтэрнэт-курсаў, метадычных дапаможнікаў, дыдактычнага матэрыялу;
- праектная работа: удзел у канферэнцыях, круглых сталах і г.д.
Укараненне эксперыментальнага праекта «Апрабацыя SMART-асяроддзя ў якасці мадэлі арганізацыі адукацыйнага працэсу ва ўстановах прафесійна-тэхнічнай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі» ажыццяўлялася паэтапна: падрыхтоўчы (арганізацыйны), асноўны (практычны), рэфлексіўны этапы.
Тэрміны правядзення інавацыйнай дзейнасці:
Верасень 2020 года - май 2024 года
Упрыватнікі эксперыментальнага праекта: 34 выкладчыкі (у тым ліку дырэктар каледжа, намеснік дырэктара па вучэбнай працы , загадчыкі аддзяленнямі, метадыст, інжынер-праграміст).
Навучэнцы, якія атрымліваюць сярэднюю спецыяльную адукацыю па спецыяльнасці «Бухгалтарскі ўлік, аналіз і кантроль»:
навучальная група № 1120 - 29 чалавек.
Навучэнцы, якія атрымліваюць сярэднюю спецыяльную адукацыю па спецыяльнасці «Праграмнае забеспячэнне інфармацыйных тэхналогій»:
навучальная група № 2120 - 30 чалавек.
Навучэнцы, якія атрымліваюць сярэднюю спецыяльную адукацыю па спецыяльнасці «Дакументазнаўства і дакументацыйнае забеспячэнне кіравання»:
навучальная група № 3120 - 26 чалавек.
Навучэнцы, якія атрымліваюць сярэднюю спецыяльную адукацыю па спецыяльнасці «Арганізацыя гасцінічных паслуг»:
навучальная група № 4120 - 24 чалавекі.
Вынікі эксперыментальнага праекта прадстаўлены ў прэзентацыі.
Вынікі эксперыментальнага праекта пацвердзілі павышэнне якасці падрыхтоўкі будучых спецыялістаў для лічбавага грамадства.
Падчас ажыццяўлення эксперыментальнай дзейнасці было праведзена анкетаванне суб'ектаў адукацыйнага працэсу па валоданні SMART-тэхналогіямі.
Вынікі эксперыментальнай дзейнасці паказваюць, што выкарыстанне SMART-тэхналогіі ў адукацыйным працэсе ўстановы адукацыі "Навапольскі дзяржаўны агарна-эканамічны каледж" з'яўляецца эфектыўным і перспектыўным.
Праца па тэме эксперыментальнага праекта дазваляе зрабіць выснову аб тым, што выкарыстанне магчымасцей SMART-тэхналогій садзейнічае аптымізацыі рэсурсазатрат педагога з павышэннем пазнавальнай цікавасці, актыўнасці ўзаемадзеяння з навучэнцамі, матывацыі фарміравання прафесійных кампетэнцый.