Эксперыментальная дзейнасць

Назва эксперыментальнага праекта «Апрабацыя SMART-асяроддзя ў якасці мадэлі арганізацыі адукацыйнага працэсу ва ўстановах прафесійна-тэхнічнай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі».

 Кіраўнік праекта: Ціхановіч Д.У., начальнік    цэнтра навукова-метадычнага забеспячэння лічбавізацыі прафесійнай адукацыі ўстановы адукацыі «Рэспубліканскі інстытут прафесійнай адукацыі»

Мэта праекта: стварэнне ўмоў для фарміравання інтэрактыўнага адукацыйнага SMART-асяроддзя каледжа, які ўключае сістэму ўзаемадзеяння ўсіх суб'ектаў адукацыйнага працэсу і забяспечвае даступнасць і павышэнне якасці адукацыйных паслуг.

Задачы праекта:

  • вывучыць умовы аптымальнага функцыянавання інтэрактыўнага адукацыйнага SMART-асяроддзя ва ўстанове адукацыі;
  • арганізаваць дзейнасць па фарміраванні інфармацыйнай культуры праз выкарыстанне SMART-тэхналогій;
  • праводзіць пастаянна дзеючыя семінары для педагагічных работнікаў з мэтай фарміравання сістэмы навуковых ведаў аб SMART-тэхналогіях;
  • праводзіць майстар-класы для выкладчыкаў па выкарыстанні SMART-тэхналогій у адукацыйным працэсе;
  • забяспечыць інфармацыйную падтрымку рэалізацыі праекта;
  • выявіць, абагульніць і распаўсюдзіць вопыт педагагічных работнікаў у выкарыстанні SMART-тэхналогій у адукацыйным працэсе;
  • распрацаваць метадычныя рэкамендацыі па выкарыстанні SMART-тэхналогій пры правядзенні лабараторна-практычных заняткаў;
  • стварыць умовы для прафесійнай і асобаснай самарэалізацыі суб'ектаў адукацыйнага працэсу.

Крытэрыі і паказчыкі, па якіх вызначаецца эфектыўнасць эксперыментальнай дзейнасці:

 

Крытэрыі Паказчыкі
Наяўнасць рэальнай патрэбнасці ў выкарыстанні Smart-асяроддзя як сродку развіцця педагагічнага майстэрства Колькасць педагогаў, якія жадаюць выкарыстоўваць SMART-тэхналогіі ў адукацыйным працэсе
Матэрыяльна-тэхнічнае забеспячэнне эксперыментальнай дзейнасці 1. Наяўнасць навучальных кабінетаў, лабараторый, абсталяваных сучаснай кампутарнай тэхнікай, аб'яднаных у лакальную сетку і падлучаных да шырокапалоснага выхаду ў сетку Інтэрнэт. 2. Наяўнасць бесправаднога доступу да сеткі ва ўстанове адукацыі. 3. Наяўнасць сістэмы абароны і блакіроўкі непажаданых сегментаў сеткі Інтэрнет.
Інфармацыйна-камунікацыйная кампетэнтнасць педагогаў 1. Навучанне на курсах павышэння кваліфікацыі (за апошнія два гады). 2. Удзел у семінарах, вэбінарах, майстар-класах па выкарыстанні SMART-тэхналогій у адукацыйным працэсе 3. Узровень лічбавай кампетэнтнасці.
Выкарыстанне ЦАР/ЭАР і сродкаў ІКТ у адукацыйным працэсе 1. Доля навучальных праграм установы адукацыі, якія прадугледжваюць. выкарыстанне ЦАР / ЭОР розных тыпаў. 2. Наяўнасць актуальнага банка даных рэкамендаваных ЦАР/ЭАР і крыніц у сістэме Інтэрнэт.
Інфармацыйная культура навучэнцаў Сфарміраванасць уменняў выкарыстання інфармацыйных тэхналогій (анкетаванне, тэсціраванне навучэнцаў). Прагназуемы ўзровень - вышэй за сярэдні.
Дасягненне пастаўленай мэты, задач, пацвярджэнне гіпотэзы Ступень дасягнення пастаўленых мэт, задач, пацверджання гіпотэзы (колькасныя паказчыкі паспяховасці вучняў).

У рамках працы над эксперыментальным праектам ажыццяўлялася дзейнасць па наступных кірунках:

  • самаўтварэнне і прафесійнае развіццё: удзел у конкурсах, канферэнцыях, курсы павышэння кваліфікацыі, стажыроўкі, семінары, публікацыі ў СМІ;
  • навучальная дзейнасць (выкарыстанне SMART-асяроддзя ў якасці мадэлі арганізацыі адукацыйнага працэсу): правядзенне адкрытых навучальных заняткаў, выкарыстанне ІКТ у навучальным працэсе, стварэнне Інтэрнэт-курсаў, метадычных дапаможнікаў, дыдактычнага матэрыялу;
  • праектная работа: удзел у канферэнцыях, круглых сталах і г.д.

Укараненне эксперыментальнага праекта «Апрабацыя SMART-асяроддзя ў якасці мадэлі арганізацыі адукацыйнага працэсу ва ўстановах прафесійна-тэхнічнай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі» ажыццяўлялася паэтапна: падрыхтоўчы (арганізацыйны), асноўны (практычны), рэфлексіўны этапы.

 Тэрміны правядзення інавацыйнай дзейнасці:

Верасень 2020 года - май 2024 года

Вынікі эксперыментальнага праекта прадстаўлены ў прэзентацыі.

Вынікі эксперыментальнага праекта пацвердзілі павышэнне якасці падрыхтоўкі будучых спецыялістаў для лічбавага грамадства.

Высновы: Каляндарныя планы эксперыментальнай дзейнасці за перыяд 2020- 2024 гады выкананы ў поўным аб'ёме.

Высунутая ў праекце гіпотэза пацвярджаецца: інфармацыя ў фармаце Smart-асяроддзя спрыяе лепшаму засваенню і запамінанню матэрыялу, падвышаючы матывацыю навучэнцаў да адукацыйнага працэсу.

Вынікі эксперыментальнага праекта пацвердзілі павышэнне якасці падрыхтоўкі будучых спецыялістаў для лічбавага грамадства.

Падчас ажыццяўлення эксперыментальнай дзейнасці было праведзена анкетаванне суб'ектаў адукацыйнага працэсу па валоданні SMART-тэхналогіямі.

Вынікі эксперыментальнай дзейнасці паказваюць, што выкарыстанне SMART-тэхналогіі ў адукацыйным працэсе ўстановы адукацыі «Навапольскі дзяржаўны аграрна-эканамічны каледж» з'яўляецца эфектыўным і перспектыўным.

Праца па тэме эксперыментальнага праекта дазваляе зрабіць выснову аб тым, што выкарыстанне магчымасцей SMART-тэхналогій садзейнічае аптымізацыі рэсурсазатрат педагога з павышэннем пазнавальнай цікавасці, актыўнасці ўзаемадзеяння з навучэнцамі, матывацыі фарміравання прафесійных кампетэнцый.

Лічым неабходным:

• эксперыментальную дзейнасць па праекце “Апрабацыя SMART-асяроддзя ў якасці мадэлі арганізацыі адукацыйнага працэсу ва ўстановах адукацыі, якія рэалізуюць адукацыйныя праграмы прафесійна-тэхнічнай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі” прызнаць эфектыўнай;

• вынікі праекта выкарыстоўваць пры распрацоўцы вучэбна-праграмнай дакументацыі і навукова-метадычнага забеспячэння па профілях адукацыі "Інфармацыйна-камунікатыўныя тэхналогіі", "Бізнес, кіраванне і права", "Сацыяльныя навукі, журналістыка і інфармацыя", "Службы", пры рэалізацыі адукацыйных праграм сярэдняй спецыяльнай адукацыі, якія забяспечваюць атрыманне кваліфікацыі спецыяліста з сярэдняй спецыяльнай адукацыяй;

Презентация экспериментального праекта


        


 Ku1y-fov-Or-M 


JoomShaper