Азбука сучасных форм

Агітацыйны цягнік – інавацыйны фармат, рэальных практык невялікага, перасоўнага калектыву з агітацыйна-прапагандысцкай і асветнай працай сярод моладзі ў выглядзе розных «станцый» (інтэрактыўных пляцовак): лекцыі, майстар-класы, выставы, займальныя гульні і заняткі і інш.

Акварыум - адна з разнавіднасцяў дзелавой гульні, якая нагадвае рэаліці-шоў. Пры гэтым зададзеную сітуацыю абыгрываюць 2-3 удзельнікі. Астатнія назіраюць збоку і аналізуюць не толькі дзеянні ўдзельнікаў, але і прапанаваныя імі варыянты, ідэі.

Арт-студыя – прастора, дзе для ўдзельнікаў ёсць магчымасць маляваць, ляпіць, займацца творчасцю і праз гэта даследаваць розныя сацыяльныя, псіхалагічныя і іншыя пытанні.

Баркемп – сетка канферэнцый, якая ствараецца яе ўдзельнікамі. Канферэнцыі адкрыты для ўсіх, праходзяць у фармаце дакладаў, трэнінгаў, прэзентацый, абмеркаванняў.

Батл – змаганне ў майстэрстве выканання.

Біблія-глобус – мерапрыемства, прысвечанае кнігам аб гісторыі розных краін, падарожжах і падарожніках, культуры, традыцыях.

Блогерская канферэнцыя – сустрэча, арганізаваная сумесна з блогерамі для асвятлення ў пастах аб арганізуемым мерапрыемстве або праекце.

Брэйн-рынг - інтэлектуальная гульня, у якой перамагае самы эрудзіраваны чалавек (або каманда), які адказвае на пытанні вядучага на хуткасць.

Брыфінг – гэта мерапрыемства, падчас якога арганізатар даводзіць да прысутных нейкую структураваную інфармацыю (напрыклад, план дзеянняў на бліжэйшую перспектыву, кароткую справаздачу аб праведзенай працы і г.д.).

Бія-шоў – мерапрыемства пазнавальна-забаўляльнага характару, у аснове якога ляжыць абмеркаванне пытанняў узаемаадносін чалавека і прыроды, асноў экалогіі і экалагічных праблемах грамадства.

Вахта памяці – акцыя па вышуку і пахаванні зніклых без вестак, мэта якой – ушанаваць памяць загінуўшых у Вялікай Айчыннай вайне.

Вебінар – разнавіднасць вэб-канферэнцыі, правядзенне анлайн-сустрэч або прэзентацый праз Інтэрнэт.

Віртуальная выстава – публічная дэманстрацыя дасягненняў у якой-небудзь галіне дзейнасці навучэнцаў сеткі Інтэрнэт з дапамогай віртуальных стэндаў, а таксама агульнадаступных электронных рэсурсаў, якія рэкамендуюцца выдаленым карыстальнікам для азнаямлення і выкарыстання.

Віртуальная экскурсія– арганізацыйная форма выхавання, якая адрозніваецца ад рэальнай экскурсіі віртуальным адлюстраваннем рэальна існуючых аб'ектаў (музеі, паркі, вуліцы гарадоў, інш.) з мэтай стварэння ўмоў для самастойнага назірання, збору неабходных фактаў. /p>

Віртуальны турнір – камп'ютарнае мадэляванне рэальнага спаборніцтва ў адпаведнасці з яго правіламі і прынцыпамі; набор запланаваных гульняў.

Віртуальны цьютарыял – сумеснае навучанне з дапамогай відэа, з выкарыстаннем інструментаў, якія дазваляюць далучаць навучэнцаў у адукацыйны працэс, зрабіць мерапрыемства інтэрактыўным і своечасова атрымаць зваротную сувязь.

Воркшоп — гэта фармат навучальнага мерапрыемства ў невялікіх групах, якое дапамагае ўдзельнікам хутка атрымаць веды і адразу прымяніць іх на практыцы для фарміравання пэўных навыкаў.

Сустрэча-палілог – спосаб абмеркавання праблем з удзелам трох і больш бакоў, якія маюць розныя пункты гледжання на яе, праводзіцца ў формах: гутаркі, дыскусіі.

Выстава-прэзентацыя – прэзентацыя для масавай публікі распрацовак і дасягненняў установы адукацыі і навучэнцаў у розных галінах дзейнасці.

Відэафорум – інтэрактыўны фармат мерапрыемства з магчымасцю падключэння да пляцоўкі.

Дзелавая гульня - метад навучання навучэнцаў, пры якім яны "гуляюць у працу", мадэлюючы рэальныя жыццёвыя і вытворчыя сітуацыі.

Дыялогавая пляцоўка – гэта прастора камунікацый, прызначаная для выпрацоўкі рашэнняў па найбольш важных для маладых людзей праблемах з удзелам прадстаўнікоў адміністрацыі ўстановы адукацыі, мясцовай вертыкалі ўлады і інстытутаў грамадзянскай супольнасці.

Дыспут – публічная спрэчка, спецыяльна арганізаваная абмен думкамі, падчас якой адбываецца дэманстратыўнае сутыкненне па якім-небудзь пытанні, праблеме.

Дыскусійныя арэлі – выхаваўчае мерапрыемства ў форме рытмічнага чаргавання меркаванняў па прапанаванай тэме. Магчымая «пераклічка» афарызмаў, якія адстойваюць два розныя пункты гледжання праблемы, якая абмяркоўваецца.

Дыскусія – абмеркаванне спрэчнага пытання, праблемы; разнавіднасць спрэчкі, накіраванага на дасягненне ісціны і які выкарыстоўвае толькі карэктныя прыёмы вядзення спрэчкі. Важнай характарыстыкай дыскусіі,якая адрознівае яе ад іншых відаў спрэчкі, з'яўляецца аргументаванасць.

Дэбат-клуб – пляцоўка для павышэння ўзроўню майстэрства аргументаванай спрэчкі.

Індукцыйная майстэрня – педагагічная тэхналогія, заснаваная на прадуманай ва ўсіх дэталях мадэлі сумеснай дзейнасці па праектаванні, арганізацыі і правядзенні выхаваўчых мерапрыемстваў, якая адрозніваецца стыхійнасцю падзей, якія адбываюцца.

Інтэлектуальны марафон – спаборніцтва паміж камандамі на валоданне ведамі ў розных (або канкрэтных) галінах, якое заклікана развіваць лагічнае мысленне і інтэлектуальныя здольнасці кожнага з удзельнікаў.

Інфармацыйная пяціхвілінка – кароткае азнаямленне навучэнцаў з падзеямі ў краіне і за мяжой, дзе акрамя выкладу матэрыялу па тэме выступоўца прадугледжвае дэманстрацыю нагляднага матэрыялу, каментуе паведамленне, абменьваецца меркаваннямі з групай.

Інфармацыйная гадзіна – падрабязнае абмеркаванне якога-небудзь надзённага пытання, мэта якога – выяўленне праблем, актуальных з пункту гледжання моладзі праз падахвочванне да творчага пошуку пры падборы матэрыялу, вартага ўвагі аднагодкаў.

Інфарм-дайджэст (дайджэст) – кароткі агляд актуальнай інфармацыі, абмеркаваннем грамадска-палітычных, сацыяльных і іншых падзей, найбольш цікавых і значных матэрыялаў перыядычнага друку, інфармацыйных радыё- і тэлеперадач.

Інтэрв'ю меркаванняў – гэта форма гутаркі паміж двума і больш людзьмі, пры якой інтэрв'юер задае пытанні (не менш за тры) сваім суразмоўцам і атрымлівае ад іх адказы.

Інтэлектуальны аўкцыён – творчае мерапрыемства, разнавіднасць квіта, якія садзейнічаюць прывіццю цікавасці да пазнання, пашырэнню кругагляду, росту творчай актыўнасці ўдзельнікаў, набыццю ведаў усімі ўдзельнікамі. Інтэлектуальная забаўка. На аўкцыёне "прадаецца" пытанне або прыз і яго можна "купіць": "купля" здзяйсняецца шляхам прад'яўлення якіх-небудзь ведаў, запатрабаваных "прадаўцом". Па сутнасці, гэта адкрытае спаборніцтва на лепшае веданне тэмы - прыз атрымлівае той, хто адкажа апошнім. Захоўваецца атрыбутыка аўкцыёну: кафедра, малаток, званочак.

Інфа-сесія – гэта навучальны занятак, прысвечаны пэўнай тэме, які ўключае тэарытычныя і практычныя метады.

Інтэрнэт-серфінг – наведванне вэб-сайтаў, пошук інфармацыі ў сетцы Інтэрнэт.

Даследчая лабараторыя – форма арганізацыі дзейнасці па стварэнні і рэалізацыі даследчых работ, якая звязана з вырашэннем даследчай задачы з загадзя невядомым вынікам.

Квест (квест-гульня, інтэрнэт-квест) – інтэрактыўная гульня (камандная ці індывідуальная) з элементамі прыгод і нявызначанасці для ўдзельнікаў, накіраваная на набыццё (і/або дэманстрацыю) ведаў, уменняў і навыкаў па тэме гульні.

Квіз (квіз-гульня) – гэта інтэлектуальна-забаўляльная гульня, у якой камандам-удзельнікам трэба адказваць на розныя па тэматыцы пытанні агульныя для ўсіх удзельнікаў (на логіку, агульную эрудыцыю, пра музыку, кіно , літаратуру і інш.).

Квілт – 1) шыццё з каляровых шматкоў і выраб, пашыты з каляровых шматкоў; 2) групавое мерапрыемства (практычнае), складзенае з некалькіх кароткіх незалежных этапаў, аб'яднаных адной тэмай.

Кворум - гэта сход падобных па становішчы ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу (прынцып «роўны навучае роўнага»), на якім узнімаюцца пытанні, якія патрабуюць сумесны аналіз і карэкціроўку.

Кейс (кейс-метад, кейс-тэхналогія) – інтэрактыўная форма навучання на аснове рэальных або выдуманых сітуацый, накіраваная на засваенне ведаў і фарміраванне ў вучняў новых якасцей, уменняў, кампетэнцый. У аснове кейса - праблемная задача-сітуацыя, якую ўдзельнікі павінны прааналізаваць, разабрацца ў сутнасці праблемы, прапанаваць магчымыя рашэнні і выбраць лепшае з іх.

Коворкінг – форма арганізацыі сумеснай занятасці групы людзей, якія збіраюцца для дзелавых і сяброўскіх зносін, а таксама арганізацыі працоўнага працэсу па праблемных пытаннях агульнай дзейнасці.

Круглы стол – сход зацікаўленай у абмеркаванні той ці іншай тэмы аўдыторыі.

Куратарская гадзіна – форма выхаваўчай работы ў групе, пры якой навучэнцы прымаюць непасрэдны ўдзел у спецыяльна арганізаванай дзейнасці, якая садзейнічае фарміраванню калектыву, сістэмы адносін да навакольнага свету ў саміх навучэнцаў.

Лабараторыя (даследчая, праблемная) – форма даследчай дзейнасці ў адукацыі, якая выкарыстоўваецца падчас праблемных навучальных і выхаваўчых заняткаў, для паглыблення і замацавання тэарэтычных ведаў і развіцця навыкаў.

Лэпбук –самаробная інтэрактыўная тэматычная тэчка ці кніжка-раскладанка з кішэнямі, дзверцамі, акенкамі, укладкамі і рухомымі дэталямі, у якой знаходзіцца інфармацыя ў выглядзе малюнкаў, невялікіх тэкстаў, дыяграм і графікаў у любой форме па вызначанай тэме.

Літаратурны калейдаскоп – гэта займальная, пазнавальная інфармацыя аб пісьменніках і кнізе як культурным феномене, цікавыя факты з гісторыі стварэння літаратурных твораў.

Марафон (лінгвістычны, прававы, інтэрнэт-марафон) – інтэнсіўная праграма комплекснага развіцця і навучання, арыентаваная на бягучыя задачы і запатрабаванні аўдыторыі.

Майстар-клас – інтэрактыўны занятак па ўдасканаленні практычнага майстэрства, які праводзіцца экспертам у пэўнай галіне прафесійнай дзейнасці. Можа праводзіцца як самастойнае мерапрыемства, так і ў рамках Дня адчыненых дзвярэй, выставы, прэзентацыі і іншых форм прафарыентацыйных мерапрыемстваў.

Майстэрня (творчая, праблемная, педагагічная) - гэта форма арганізацыі заняткаў, інавацыйная тэхналогія навучання, якая развівае ва ўдзельнікаў пазнавальныя, творчыя і камунікатыўныя здольнасці, дазваляе ажыццявіць працэс пошуку ведаў шляхам самастойнага або калектыўнага адкрыцця.

Медыяпраграма – форма ўцягвання моладзевай аўдыторыі да абмеркавання важных пытанняў.

Мітынг-рэквіем – мерапрыемства, прысвечанае ўшанаванню памяці аб загінуўшых у гады Вялікай Айчыннай вайны, ахвярах спаленых вёсак, генацыду і г.д.

Анлайн-квест – новы ўнікальны фармат квэстаў, дзе заданні выдаюцца камандам праз спецыяльную гульнявую сістэму праз выкарыстанне прылад з выхадам у сетку Інтэрнэт. У гэтай жа сістэме каманда атрымліваецца падказкі і ўводзіць коды.

Адкрытая кафедра – 1) унікальны фармат правядзення публічных лекцый; 2) гульнявая форма выхаваўчай работы з вучнямі з мэтай развіцця іх сацыяльнай і грамадзянскай пазіцыі; адзін са спосабаў дэманстрацыі асобы навучэнца, дзе ён абапіраецца на сваё ўяўленне, гуляючы ролю ва ўяўнай сітуацыі «перад усім светам», звяртаючыся непасрэдна да публікі, якая сядзіць перад ім.

Адкрыты дыялог – дыскусійная пляцоўка, якая дазваляе ўзнімаць самыя вострыя праблемы і задаваць хвалюючыя пытанні прадстаўнікам органаў улады, палітыкам, прадпрымальнікам, грамадскім дзеячам.

Панэльныя дэбаты – від абмену меркаваннямі, які адрозніваецца фармалізаваным абмеркаваннем, якое будуецца на загадзя спланаваных выступах удзельнікаў, якія маюць прама супрацьлеглыя меркаванні па абмяркоўваецца праблеме.

Панэльная дыскусія – форма працы, пры якой выступаюць некалькі экспертаў, як правіла, якія выкладаюць розныя пункты гледжання на абмяркоўваецца прадмет, пасля чаго мадэратар прапануе астатнім прысутным задаваць пытанні выступоўцам.

Прававы лікбез – навучанне аўдыторыі навучэнцаў базавым ведам сваіх правоў і абавязкаў як грамадзяніна Рэспублікі Беларусь.

Практыкум (інтэрактыўны, сітуатыўны) – асаблівы від навучальных заняткаў, якія маюць на мэце практычнае засваенне асноўных палажэнняў па пэўнай тэматыцы, пошук практычных шляхоў вырашэння сацыяльных праблем і задач.

Прэс-рэліз, прэс-турнір – форма інфармацыйнай гадзіны, якая дазваляе актывізаваць цікавасць навучэнцаў да перыядычных выданняў, пашыраць кругагляд па розных праблемах грамадства, вылучаць галоўнае з рознага роду інфармацыі.

Праблемная майстэрня – спосаб арганізацыі сумеснай дзейнасці, сістэмаўтваральным элементам якой з'яўляецца праблемная сітуацыя, спрыяе саманавучанню, самаразвіццю і самаўдасканаленню моладзі.

Прафесійная проба – прафесійнае выпрабаванне або прафесійная праверка, якая мадэлюе элементы канкрэтнага віду прафесійнай дзейнасці, мае завершаны выгляд, спрыяе свядомаму, абгрунтаванаму выбару прафесіі.

Аповяд з памылкамі – спосаб прафесійнага ўзаемадзеяння педагога і навучэнцаў з мэтай вырашэння адукацыйна-выхаваўчых задач праз пошук і вырашэнне памылак у паводзінах герояў.

Свабодны мікрафон – каштоўнасна-арыентаваная дзейнасць удзельнікаў мерапрыемства ў сітуацыі дыялогу на зададзеную актуальную тэму, заснаваная на прынцыпах дэмакратыі і плюралізму меркаванняў.

Сэлфі-тур – форма падарожжа ў невялікіх групах па незвычайных маршрутах, з мэтай зрабіць здымак сябе ў розных месцах або на пэўную тэму.

Смартмоб – форма самаструктураванай сацыяльнай арганізацыі праз эфектыўнае выкарыстанне высокіх тэхналогій, у адрозненні ад флэшмобу мае на ўвазе наяўнасць сэнсу і мэты акцый.

Стрыт-батл - адна зразнавіднасцяў батла, гэта спаборніцтва каманд па вызначаным выглядзе дзейнасці пад адкрытым небам.

Стэндап (стэндап-party) – 1) акцёрскае мастацтва, у якім выканаўца выступае перад жывой аўдыторыяй, звычайна кажучы наўпрост гледачам; 2) прамая трансляцыя з месца падзеі: у эфір выдаецца прамое ўключэнне, у журналіста ёсць магчымасць перадаваць у эфір стэндап на фоне таго, што адбываецца.

Тугензінг – калектыўнае выкананне якога-небудзь занятку, які мае агульную карысць.

Вусны часопіс – гэта мерапрыемства, пры правядзенні якога звесткі паведамляюцца ў форме асобных "старонак". Ён можа быць тэматычным і камбінаваным.

Фестываль – масавае свята, паказ (агляд) дасягненняў музычнага, тэатральнага, эстраднага, цыркавога ці кінамастацтва, а таксама спартыўных дасягненняў.

Фестываль моладзевых ініцыятыў – гэта адна з разнавіднасцяў фестывалю, накіраваная на ўцягванне і аб'яднанне моладзі ў творчую дзейнасць, раскрыццё патэнцыялу моладзі па пэўным кірунку дзейнасці або тэме.

Флэшмоб – загадзя спланаванае мерапрыемства, у якім вялікая група людзей з'яўляецца ў пэўным месцы і выконвае загадзя абумоўленыя дзеянні (па сцэнары).

Форум – шырокае па часе і ахопе мерапрыемства, якое праводзіцца для абазначэння або вырашэння якіх-небудзь у дастатковай ступені глабальных праблем і задач.

Форум-тэатр (тэатр-экспромт) – методыка інтэрактыўнай працы, накіраваная на вырашэнне сацыяльных праблем. Галоўная мэта форум-тэатра – прадастаўленне інфармацыі і здабыццё навыкаў вырашэння існуючай праблемы пэўным чалавекам з выкарыстаннем вопыту іншых людзей і з падключэннем магчымасцей уласнага эмацыйнага інтэлекту.

Філасофскі стол – гэта калектыўная інтэлектуальная праца па пошуку сацыяльнага значэння і асобаснага сэнсу розных з'яў жыцця.

Хепенінг – імправізаваная форма ўзаемадзеяння вядучага з аўдыторыяй, якая ўяўляе сабой дзеянні, падзеі або сітуацыі, якія адбываюцца пры ўдзеле вядучага, але не кантралюемыя ім поўнасцю.

Гадзіна зносін – гэта форма выхаваўчай работы, пры якой моладзь прымаюць актыўны ўдзел у спецыяльна арганізаванай дзейнасці, дазваляе ствараць у калектыве атмасферу ўзаемадапамогі, даверу, добразычлівых і адкрытых зносін.

Чэлендж (заняткі-чэлендж, фота-чэлендж, арт-чэлендж) – 1)Інтэрнэт-чэлендж разнавіднасць інтэрнэт-ролікаў, у якіх чалавек выконвае заданне на відэакамеру і размяшчае яго ў сетцы, а затым прапануе паўтарыць гэтае заданне свайму знаёмаму або неабмежаванаму колу карыстальнікаў;

2)Фота-чэлендж сучасная форма спаборніцтва ў выкананні пэўных заданняў з размяшчэннем для ўсеагульнага агляду фатаграфій або відэаролікаў працэсу;

3)Арт-чэлендж гэта творчае заданне, якое прадугледжвае выкананне малюнка на пэўную тэму і ў пэўны тэрмін (на дзень ці тыдзень), якое спрыяе развіццю крэатыўнага мыслення, творчага патэнцыялу і эстэтычнага густу маладых людзей;

4)Занятак-чэлендж своеасаблівая форма спаборніцтва з шэрагам заданняў рознага ўзроўню складанасці з уключэннем гульнявых момантаў, якія садзейнічаюць росту цікавасці моладзі да навук, развіццё іх інтэлектуальных здольнасцей.

p>

Экалагічная дыктоўка – гэта інтэрактыўны асветніцкі праект, накіраваны на папулярызацыю экалогіі, павышэнне экалагічнай усвядомленасці, назапашванне ведаў аб беражлівым стаўленні да прыроды.

Эка-батл – спаборніцтвы па зборы макулатуры, пластыка і старых батарэек.

Эсэ – гэта празаічнае сачыненне невялікага аб'ёму і свабоднай кампазіцыі, якое выказвае індывідуальныя ўражанні і меркаванні па канкрэтнай нагодзе або пытанні і заведама не прэтэндуе на вызначальную або вычарпальную трактоўку прадмета.

Эстафета меркаванняў – каштоўнасна-арыентацыйная форма дзейнасці, якая заключаецца ў пачарговым выказванні меркаванняў моладзі па пэўнай тэматыцы (адзін чалавек ці група пачынае эстафету, астатнія яе працягваюць, усё больш паглыбляючыся і дэталізуючы прапанаваную тэму). /p>

Фокус-групы – форма працы, якая заключаецца ў арганізацыі якога-небудзь даследавання праз збор групы для абмеркавання пастаўленай задачы.

Урокі мужнасці – форма абмеркавання з навучэнцамі ўяўленняў аб мужнасці, абавязку, фізічнай і маральнай гатоўнасці аказаць дапамогу, гонару, адказнасці.

Эксперыментальная і інавацыйная дзейнасць

ЭКСПЕРЫМЕНТАЛЬНЫ ПРАЕКТ

«Апрабацыя мадэляў самакіравання ў моладзевым асяроддзі як умова развіцця лідэрскіх якасцяў і прафесійнай самарэалізацыі навучэнскай моладзі»

 Кіраўнік праекта: Мар'іна Кацярына Уладзіміраўна, начальнік аддзела метадычнага забеспячэння зместу і форм выхаваўчай работы ўстановы адукацыі «Рэспубліканскі інстытут прафесійнай адукацыі», тэл. 8017 399-45-19, e-mail: Гэты адрас электроннай пошты абаронены ад спам-ботаў. У вас павінен быць уключаны JavaScript для прагляду.

 Мэта праекта: стварэнне ўмоў для апрабацыі розных мадэляў вучнёўскага самакіравання, развіцця лідэрскіх якасцей і прафесійнай самарэалізацыі навучэнскай моладзі шляхам вызначэння і выкарыстання актуальных форм і метадаў работы

Задачы праекта:

  1. Забяспечыць комплекс умоў (арганізацыйна-педагагічных, навукова-метадычных, псіхолага-педагагічных, аналітыка-інфармацыйных, кадравых, матэрыяльна-тэхнічных), неабходных для рэалізацыі эксперыментальнага праекта.
  2. Вывучыць і прааналізаваць станоўчы досвед працы (у тым ліку, міжнародны) па выкарыстанні формаў, метадаў і прыёмаў узаемадзеяння ўсіх суб'ектаў выхаваўчай дзейнасці па стварэнні і арганізацыі дзейнасці органаў вучнёўскага самакіравання.
  3. Ажыццявіць комплекс дыягнастычных мерапрыемстваў для вывучэння і кантролю ўзроўню сфарміраванасці лідэрскіх якасцей, арганізатарскіх здольнасцей, тактыкі прафесійнай самарэалізацыі.
  4. Ахарактарызаваць асноўныя этапы стварэння і апрабацыі мадэляў вучнёўскага самакіравання ва ўстановах адукацыі.
  5. Распрацаваць праграмна-планавальныя, метадычныя матэрыялы і сцэнарныя распрацоўкі з улікам новых падыходаў да праектавання арганізацыі самакіравання навучэнцаў.
  6. Стварыць умовы для фарміравання прафесійнай, сацыяльнай, асобаснай і маральна-прававой кампетэнтнасці навучэнцаў, іх грамадзянскай актыўнасці і псіхалагічнай культуры.
  7. Вывучыць, апрабаваць і абагульніць вынікі дзейнасці па рэалізацыі рэалізацыйнага праекта.
  8. Распрацаваць педагагічны прадукт, які садзейнічае фарміраванню лідэрскіх якасцей, арганізатарскіх здольнасцей і прафесійнай самарэалізацыі навучэнцаў, выкарыстанню розных мадэлей вучнёўскага самакіравання навучэнцаў устаноў адукацыі.
  9. Трансліраваць вопыт работы ўстановам адукацыі, якія рэалізуюць адукацыйныя праграмы ПМА і ССА, з дапамогай правядзення практыкумаў, дайджэстаў, майстар-класаў, творчых майстэрняў.
  10. Забяспечыць публікацыю матэрыялаў эксперыментальнай дзейнасці ў электронным часопісе УА РІПА «Выхаванне. Асоба. Прафесія», рэгіянальных і дзяржаўных перыядычных выданнях.

Экспериментальная и инновационная деятельность

ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНЫЙ ПРОЕКТ

«Апробация моделей самоуправления в молодежной среде как условие развития лидерских качеств и профессиональной самореализации учащейся молодежи»

 Руководитель проекта: Марьина Екатерина Владимировна, начальник отдела методического обеспечения содержания и форм воспитательной работы учреждения образования «Республиканский институт профессионального образования», тел. 8017 399-45-19, e-mail: Гэты адрас электроннай пошты абаронены ад спам-ботаў. У вас павінен быць уключаны JavaScript для прагляду.

 Цель проекта: создание условий для апробации различных моделей ученического самоуправления, развития лидерских качеств и профессиональной самореализации учащейся молодежи путем определения и использования актуальных форм и методов работы

Задачи проекта:

  1. Обеспечить комплекс условий (организационно-педагогических, научно-методических, психолого-педагогических, аналитико-информационных, кадровых, материально-технических), необходимых для реализации экспериментального проекта.
  2. Изучить и проанализировать положительный опыт работы (в том числе, международный) по использованию форм, методов и приемов взаимодействия всех субъектов воспитательной деятельности по созданию и организации деятельности органов ученического самоуправления.
  3. Осуществить комплекс диагностических мероприятий для изучения и контроля уровня сформированности лидерских качеств, организаторских способностей, тактики профессиональной самореализации.
  4. Охарактеризовать основные этапы создания и апробации моделей ученического самоуправления в учреждениях образования.
  5. Разработать программно-планирующие, методические материалы и сценарные разработки с учетом новых подходов к проектированию организации самоуправления учащихся.
  6. Создать условия для формирования профессиональной, социальной, личностной и нравственно-правовой компетентности учащихся, их гражданской активности и психологической культуры.
  7. Изучить, апробировать и обобщить результаты деятельности по реализации экспериментального проекта.
  8. Разработать педагогический продукт, способствующий формированию лидерских качеств, организаторских способностей и профессиональной самореализации учащихся, использованию различных моделей ученического самоуправления учащихся учреждений образования.
  9. Транслировать опыт работы учреждениям образования, реализующим образовательные программы ПТО и ССО, посредством проведения практикумов, дайджестов, мастер-классов, творческих мастерских.
  10. Обеспечить публикацию материалов экспериментальной деятельности в электронном журнале УО РИПО «Воспитание. Личность. Профессия», региональных и государственных периодических изданиях.

Азбука современных форм

Агитационный поезд – инновационный формат, реальных практик небольшого, передвижного коллектива с агитационно-пропагандистской и просветительной работой среди молодежи в виде различных «станций» (интерактивных площадок): лекции, мастер-классы, выставки, занимательные игры и занятия и др.

Аквариум – одна из разновидностей деловой игры, напоминающая реалити-шоу. При этом заданную ситуацию обыгрывают 2-3 участника. Остальные наблюдают со стороны и анализируют не только действия участников, но и предложенные ими варианты, идеи.

Арт-студия – пространство, где для участников есть возможность рисовать, лепить, заниматься творчеством и посредством этого исследовать различные социальные, психологические и другие вопросы.

Баркемп – сеть конференций, которая создаётся её участниками. Конференции открыты для всех, проходят в формате докладов, тренингов, презентаций, обсуждений.

Баттл – состязание в мастерстве исполнения.

Библио-глобус – мероприятие, посвященное книгам об истории разных стран, путешествиях и путешественниках, культуре, традициях.

Блогерская конференция – встреча, организованная совместно с блогерами для освещения в постах об организуемом мероприятии или проекте.

Брейн-ринг – интеллектуальная игра, в которой побеждает самый эрудированный человек (или команда), отвечающий на вопросы ведущего на скорость.

Брифинг – это мероприятие, в ходе которого организатор доводит до присутствующих некую структурированную информацию (например, план действий на ближайшую перспективу, короткий отчет о проделанной работе и т.д.).

Био-шоу – мероприятие познавательно-развлекательного характера, в основе которого лежит обсуждение вопросов взаимоотношения человека и природы, основ экологии и экологических проблемах общества.

Вахта памяти – акция по розыску и захоронению пропавших без вести, цель которой – почтить память погибших в Великой Отечественной войне.

Вебинар – разновидность веб-конференции, проведение онлайн-встреч или презентаций через Интернет.

Виртуальная выставка – публичная демонстрация достижений в какой-либо области деятельности обучающихся в сети Интернет с помощью виртуальных стендов, а также общедоступных электронных ресурсов, рекомендуемых удаленным пользователям для ознакомления и использования.

Виртуальная экскурсия – организационная форма воспитания, отличающаяся от реальной экскурсии виртуальным отображением реально существующих объектов (музеи, парки, улицы городов, пр.) с целью создания условий для самостоятельного наблюдения, сбора необходимых фактов.

Виртуальный турнир – компьютерное моделирование реального состязания в соответствии с его правилами и принципами; набор запланированных игр.

Виртуальный тьюториал – совместное обучение посредством видео, с использованием инструментов, которые позволяют вовлекать учащихся в образовательный процесс, сделать мероприятие интерактивным и своевременно получить обратную связь.

Воркшоп — это формат обучающего мероприятия в небольших группах, которое помогает участникам быстро получить знания и сразу применить их на практике для формирования определенных навыков.

Встреча-полилог – способ обсуждения проблем с участием трех и более сторон, имеющих разные точки зрения на нее, проводится в формах: беседы, дискуссии.

Выставка-презентация – презентация для массовой публики разработок и достижений учреждения образования и учащихся в различных отраслях деятельности.

Видеофорум – интерактивный формат мероприятия с возможностью подключения к площадке.

Деловая игра – метод обучения учащихся, при котором они «играют в работу», моделируя реальные жизненные и производственные ситуации.

Диалоговая площадка – это пространство коммуникаций, предназначенное для выработки решений по наиболее важным для молодых людей проблемам с участием представителей администрации учреждения образования, местной вертикали власти и институтов гражданского общества.

Диспут – публичный спор, специально организованный обмен мнениями, в ходе которого происходит демонстративное столкновение по какому-либо вопросу, проблеме.

Дискуссионные качели – воспитательное мероприятие в форме ритмичного чередования суждений по предложенной теме. Возможна «перекличка» афоризмов, отстаивающих две разные точки зрения обсуждаемой проблемы.

Дискуссия – обсуждение спорного вопроса, проблемы; разновидность спора, направленного на достижение истины и использующего только корректные приёмы ведения спора. Важной характеристикой дискуссии, отличающей её от других видов спора, является аргументированность.

Дебат-клуб – площадка для повышения уровня мастерства аргументированного спора.

Индукционная мастерская – педагогическая технология, основанная на продуманной во всех деталях модели совместной деятельности по проектированию, организации и проведению воспитательных мероприятий, отличающаяся стихийностью происходящих событий.

Интеллектуальный марафон – соревнование между командами на владение знаниями в различных (или конкретных) областях, которое призвано развивать логическое мышление и интеллектуальные способности каждого из участников.

Информационная пятиминутка – краткое ознакомление учащихся с событиями в стране и за рубежом, где помимо изложения материала по теме выступающий предусматривает демонстрацию наглядного материала, комментирует сообщение, обменивается мнениями с группой.

Информационный час – подробное обсуждение какого-либо насущного вопроса, цель которого – выявление проблем, актуальных с точки зрения молодежи через побуждение к творческому поиску при подборе материала, достойного внимания сверстников.

Информ-дайджест (дайджест) – краткий обзор актуальной информации, обсуждением общественно-политических, социальных и других событий, наиболее интересных и значимых материалов периодической печати, информационных радио- и телепередач.

Интервью мнений – это форма беседы между двумя и более людьми, при которой интервьюер задаёт вопросы (не менее трёх) своим собеседникам и получает от них ответы.

Интеллектуальный аукцион – творческое мероприятие, разновидность квиза, способствующие привитию интереса к познанию, расширению кругозора, росту творческой активности участников, приобретению знаний всеми участниками. Интеллектуальное развлечение. На аукционе «продаётся» вопрос или приз и его можно «купить»: «покупка» совершается путём предъявления каких-либо знаний, затребованных «продавцом». По сути, это открытое соревнование на лучшее знание темы – приз получает тот, кто ответит последним. Сохраняется атрибутика аукциона: кафедра, молоток, колокольчик.

Инфо-сессия – это обучающее занятие, посвященное определенной теме, включающее теоритические и практические методы.

Интернет-серфинг – посещение веб-сайтов, поиск информации в сети Интернет.

Исследовательская лаборатория – форма организации деятельности по созданию и реализации исследовательских работ, которая связана с решением исследовательской задачи с заранее неизвестным результатом.

Квест (квест-игра, интернет-квест) – интерактивная игра (командная или индивидуальная) с элементами приключений и неопределенности для участников, направленная на приобретение (и/или демонстрацию) знаний, умений и навыков по теме игры.

Квиз (квиз-игра) – это интеллектуально-развлекательная игра, в которой командам-участникам нужно отвечать на разные по тематике вопросы общие для всех участников (на логику, общую эрудицию, про музыку, кино, литературу и др.).

Квилт – 1) шитье из цветных лоскутков и изделие, сшитое из цветных лоскутков; 2) групповое мероприятие (практическое), составленное из нескольких коротких независимых этапов, объединенных одной темой.

Кворум – это собрание схожих по положению участников образовательного процесса (принцип «равный обучает равного»), на котором поднимаются вопросы, требующие совместный анализ и корректировку.

Кейс (кейс-метод, кейс-технология) – интерактивная форма обучения на основе реальных или вымышленных ситуаций, направленная на освоение знаний и формирование у учащихся новых качеств, умений, компетенций. В основе кейса – проблемная задача-ситуация, которую участники должны проанализировать, разобраться в сути проблемы, предложить возможные решения и выбрать лучшее из них.

Коворкинг – форма организации совместной занятости группы людей, которые собираются для делового и дружеского общения, а также организации рабочего процесса по проблемным вопросам общей деятельности.

Круглый стол – собрание заинтересованной в обсуждении той или иной темы аудитории.

Кураторский час – форма воспитательной работы в группе, при которой учащиеся принимают непосредственное участие в специально организованной деятельности, способствуюшей формированию коллектива, системы отношений к окружающему миру у самих учащихся.

Лаборатория (исследовательская, проблемная) – форма исследовательской деятельности в образовании, которая используется в ходе проблемных учебных и воспитательных занятий, для углубления и закрепления теоретических знаний и развития навыков.

Лэпбук – самодельная интерактивная тематическая папка или книжка-раскладушка с кармашками, дверками, окошками, вкладками и подвижными деталями, в которой находится информация в виде рисунков, небольших текстов, диаграмм и графиков в любой форме по определенной теме.

Литературный калейдоскоп – это увлекательная, познавательная информация о писателях и книге как культурном феномене, интересные факты из истории создания литературных произведений.

Марафон (лингвистический, правовой, интернет-марафон) – интенсивная программа комплексного развития и обучения, ориентированная на текущие задачи и потребности аудитории.

Мастер-класс – интерактивное занятие по совершенствованию практического мастерства, которое проводится экспертом в определенной области профессиональной деятельности. Может проводиться как самостоятельное мероприятие, так и в рамках Дня открытых дверей, выставки, презентации и других форм профориентационных мероприятий.

Мастерская (творческая, проблемная, педагогическая) – это форма организации занятий, инновационная технология обучения, которая развивает у участников познавательные, творческие и коммуникативные способности, позволяет осуществить процесс поиска знания путем самостоятельного или коллективного открытия.

Медиапрограмма – форма вовлечения молодежной аудитории к обсуждению важных вопросов.

Митинг-реквием – мероприятие, посвященное увековечиванию памяти о погибших в годы Великой Отечественной войны, жертвах сожжённых деревень, геноцида и т.д.

Онлайн-квест – новый уникальный формат квестов, где задания выдаются командам через специальную игровую систему посредством использования устройств с выходом в сеть Интернет. В этой же системе команда получается подсказки и вводит коды.

Открытая кафедра – 1) уникальный формат проведения публичных лекций; 2) игровая форма воспитательной работы с учащимися с целью развития их социальной и гражданской позиции; один из способов демонстрации личности учащегося, где он опирается на свое воображение, играя роль в воображаемой ситуации «перед всем миром», обращаясь непосредственно к сидящей перед ним публике.

Открытый диалог – дискуссионная площадка, позволяющая поднимать самые острые проблемы и задавать волнующие вопросы представителям органов власти, политикам, предпринимателям, общественным деятелям.

Панельные дебаты – вид обмена мнениями, отличающийся формализованным обсуждением, которое строится на заранее спланированных выступлениях участников, имеющих прямо противоположные мнения по обсуждаемой проблеме.

Панельная дискуссия – форма работы, при которой выступают несколько экспертов, как правило, излагающих разные точки зрения на обсуждаемый предмет, после чего модератор предлагает остальным присутствующим задавать вопросы выступающим.

Правовой ликбез – обучение аудитории учащихся базовым знаниям своих прав и обязанностей как гражданина Республики Беларусь.

Практикум (интерактивный, ситуативный) – особый вид учебных занятий, имеющих целью практическое усвоение основных положений по определенной тематике, поиск практических путей решения социальных проблем и задач.

Пресс-релиз, пресс-турнир – форма информационного часа, позволяющая активизировать интерес учащихся к периодическим изданиям, расширять кругозор по различным проблемам общества, выделять главное из различного рода информации.

Проблемная мастерская – способ организации совместной деятельности, системообразующим элементом которой является проблемная ситуация, способствует самообучению, саморазвитию и самосовершенствованию молодежи.

Профессиональная проба – профессиональное испытание или профессиональная проверка, моделирующая элементы конкретного вида профессиональной деятельности, имеющая завершенный вид, способствующая сознательному, обоснованному выбору профессии.

Рассказ с ошибками – способ профессионального взаимодействия педагога и учащихся с целью решения образовательно-воспитательных задач через поиск и решение ошибок в поведении героев.

Свободный микрофон – ценностно-ориентированная деятельность участников мероприятия в ситуации диалога на заданную актуальную тему, основанная на принципах демократии и плюрализма мнений.

Селфи-тур – форма путешествия в небольших группах по необычным маршрутам, с целью сделать снимок себя в различных местах или на определенную тему.

Смартмоб – форма самоструктурирующейся социальной организации посредством эффективного использования высоких технологий, в отличии от флешмоба подразумевает наличие смысла и цели акций.

Стрит-баттл – одна из разновидностей баттла, это соревнование команд по определенному виду деятельности под открытым небом.

Стэндап (стендап-party) – 1) актерское искусство, в котором исполнитель выступает перед живой аудиторией, обычно говоря напрямую зрителям; 2) прямая трансляция с места события: в эфир выдаётся прямое включение, у журналиста есть возможность передавать в эфир стендап на фоне происходящего.

Тугензинг – коллективное выполнение какого-либо занятия, имеющего общую пользу.

Устный журнал – это мероприятие, при проведении которого сведения сообщаются в форме отдельных «страниц». Он может быть тематическим и комбинированным.

Фестиваль – массовое празднество, показ (смотр) достижений музыкального, театрального, эстрадного, циркового или киноискусства, а также спортивных достижений.

Фестиваль молодежных инициатив – это одна из разновидностей фестиваля, направлена на вовлечение и объединение молодежи в творческую деятельность, раскрытие потенциала молодежи по определенному направлению деятельности или теме.

Флешмоб – заранее спланированное мероприятие, в котором большая группа людей появляется в определенном месте и выполняет заранее оговорённые действия (по сценарию).

Форум – широкое по времени и охвату мероприятие, проводимое для обозначения или решения каких-либо в достаточной степени глобальных проблем и задач.

Форум-театр (театр-экспромт) – методика интерактивной работы, направленная на решение социальных проблем. Главная цель форум-театра – предоставление информации и обретение навыков разрешения существующей проблемы определенным человеком с использованием опыта других людей и с подключением возможностей собственного эмоционального интеллекта.

Философский стол – это коллективная интеллектуальная работа по поиску социального значения и личностного смысла различных явлений жизни.

Хеппенинг – импровизированная форма взаимодействия ведущего с аудиторией, представляющая собой действия, события или ситуации, происходящие при участии ведущего, но не контролируемые им полностью.

Час общения – это форма воспитательной работы, при которой молодежь принимают активное участие в специально организованной деятельности, позволяет создавать в коллективе атмосферу взаимопомощи, доверия, доброжелательного и открытого общения.

Челлендж (занятие-челлендж, фото-челлендж, арт-челлендж) – 1) Интернет-челлендж разновидность интернет-роликов, в которых человек выполняет задание на видеокамеру и размещает его в сети, а затем предлагает повторить это задание своему знакомому или неограниченному кругу пользователей;

2) Фото-челлендж современная форма соревнования в выполнении определенных заданий с размещением для всеобщего обозрения фотографий или видеороликов процесса;

3)Арт-челлендж это творческое задание, которое предполагает выполнение рисунка на определенную тему и в определенный срок (на день или неделю), способствующее развитию креативного мышления, творческого потенциала и эстетического вкуса молодых людей;

4) Заниятие-челлендж своеобразная форма соревнования с рядом заданий различного уровня сложности с включением игровых моментов, способствующих росту интереса молодежи к наукам, развитие их интеллектуальных способностей.

Экологический диктант – это интерактивный просветительский проект, направленный на популяризацию экологии, повышение экологической осознанности, накопление знаний о бережном отношении к природе.

Эко-батл – соревнования по сбору макулатуры, пластика и старых батареек.

Эссе – это прозаическое сочинение небольшого объема и свободной композиции, выражающее индивидуальные впечатления и соображения по конкретному поводу или вопросу и заведомо не претендующее на определяющую или исчерпывающую трактовку предмета.

Эстафета мнений – ценностно-ориентационная форма деятельности, заключающаяся в поочередном высказывании мнений молодежи по определенной тематике (один человек или группа начинает эстафету, остальные ее продолжают, все более углубляясь и детализируя предложенную тему).

Фокус-группы – форма работы заключающаяся в организации какого-либо исследования посредством сбора группы для обсуждения поставленной задачи.

Уроки мужества – форма обсуждения с обучающимися представлений о мужестве, долге, физической и нравственной готовности оказать помощь, чести, ответственности.

Яшчэ артыкулы ...

Падкатэгорыі

Старонка 6 з 33


        


 Ku1y-fov-Or-M 


JoomShaper